Как да успеете в Kickstarter
С умело представяне на проект в платформата може да се привлекат значими средства за реализацията на всяка бизнес идея
Ноу-хау
Платформата за споделено финансиране Kickstarter започва дейността си като малък стартъп през 2009 г., но вече играе важна роля за развитието на много компании. Досега през тази платформа финансиране са получили близо 57 700 проекта, като набраната сума надхвърля 1 млрд. долара. Kickstarter придоби популярност и вече показа завидни резултати, като вече има проекти, получили по над милион финансиране. Сред тях са Oculus Rift и Pebble Smartwatch, привлекли съответно 2,4 млн. долара и 10,267 млн. долара.
Не бива да се пропуска обаче, че има и доста неудачни начинания. През миналата година платформата за краудфъндинг (англ. сrowdrunding – финансиране от тълпата) е набрала общо 480 млн. долара, които са дошли от около три милиона души. За сравнение, през 2012 г. тя е привлякла 274 млн. долара.
За много млади български предприемачи статистиката на Kickstarter действа твърде обнадеждаващо и те съзират в тази платформа надежда да реализират мечтите си. Какви са шансовете и какво трябва да се направи – са въпроси, на които всеки трябва сам да намери отговор. Ние обаче ще ви спестим голяма част от лутането в този лабиринт, тъй като Весела Димова прави такова проучване. Тя учи магистратура в УНСС и работи по проект на българския стартъп TRYAD Games, свързан с направата на кампании в Kickstarter, тъй като тази платформа дава чудесна възможност за валидиране и развитие на идеите. Компанията възнамерява нееднократно да ползва точно този инструмент за финансиране на продуктите си.
Целта на TRYAD Games е да направи успешна ПР и геймкриейшън „машина”, която да дава идеи, да ги валидира и да доказва правото им на живот, след което да ги реализира и да ги прави работещи. За основателите й бизнес моделът е решаващ.
Весела Димова се ентусиазира от идеята и се ангажира да проучи начините за успешно представяне на проект в платформата. Това за нея е невероятна възможност още докато учи, да развива практически умения. Тя първо опитва да издири дали има успешна българска компания, набрала средства през Kickstarter.
Повече четете в брой 36 на списание "Икономика".