Barclays планира да работи без касиери
Клиентите сами ще извършват дребни транзакции на автомати, а 6500 служители ще бъдат преназначени
Британската банка Barclays обмисля да въведе самообслужване за клиентите си, които ползват дребни касови операции и да работи без касиери. Финансовата институция цели автоматизиране на по-простите банкови операции и превръщане на клоновете в място за извършване на по-големи операции като кандидатстване за ипотечни заеми и инвестиции, пише Financial Times.
Касиери на банката, които са близо 6500 души, ще бъдат преназначени на други позиции. Те ще консултират клиентите за финансите им, но няма да извършват транзакции и други по-прости операции, за които ще се грижи новата технология.
Служителите, които доскоро са били на позициите касиер в банката, ще получат 2,8% увеличение на заплатите, което ще струва на банката общо 3 млн. британски лири.
Персоналът в клоновете все още ще може да изпълняват и основни транзакции, като плащания с чекове и плащания на сметки на потребители, които не желаят да използват дигитални устройства и секциите за самообслужване.