Heineken с по-ниска печалба и повече приходи
Холандският пивоварен гигант е продал С 3,8% повече бира през първото полугодие на 2012 г.
Един от най-големите пивовари на света - холандската компания Heineken отчете спад на печалбата от основна дейност през първото полугодие на 2012 г. спрямо съпоставимия период на миналата година. Въпреки повишението на продажбите положителният резултат намалява заради по-високите цени на суровините, съобщи Financial Times. Резултатите подчертават значението на борбата на холандската бирена фабрика за запазване на контрол на Asia Pacific Breweries (APB). Съперник е Heineken за APB e Thai group.
Печалбата на пивоварната преди лихви и данъци се повишава с 4,3% на годишна база до 1,16 млрд. евро, но това е благодарение на валутни разлики. Резултатът от основната дейност преди лихви и данъци намалява с 0,5%, въпреки че приходите са се увеличили с 5% до 83,78 млрд. евро.
Приходите и печалбите са под предварителните нагласи на анализаторите, отбелязва FT. Нетният положителен финансов резултат нараства с 30% до 783 млн. евро, но това се дължи до голяма степен на продажба на дъщерно дружество през периода.
Обемът продадена бира се е увеличил с 3,8% на годишна база, благодарение на силния растеж на пазарите в Азия, Африка, Северна и Южна Америка, които са компенсирали лекия спад в Европа.
Главният изпълнителен директор на компанията прогнозира, че печалбата на Heineken за цялата година ще е на нивата на резултата от миналата. Анализаторите пък прогнозират около 1% ръст.
През последния месец холандския пивоварен гигант води битка за контрол над Asia Pacific Breweries - производител на бирата Tiger.
Heineken има бизнес и в България. Холандците притежават пивоварната „Загорка”, а чрез нея още десетки известни на пазара брандове бира.