Основният бизнес на "Еврохолд" продължава да страда
Застраховането и продажбите на автомобили отчитат един от най-слабите си месеци през септември
Двата основни холдинга на "Еврохолд България" - автомобилният "Авто Юнион" и застрахователният "Евроинс иншурънс груп" продължават недоброто си представяне. През септември продажбите на коли продължават да намаляват, а премийният приход от застрахователна дейност е един от най-малките от началото на годината.
Автомобилният холдинг отчита едва 152 продадени автомобила през миналия месец. За последните две години по-малко коли са били продадени единствено през август 2012 г. - 135 броя. Понижението на годишна база през септември е с 14.6% и продължава негативната тенденция от предходните два месеца, когато продажбите на годишна база падаха съответно с 36.8% през юли и с 30.4% през август.
За първите девет месеца на 2012 година автомобилният холдинг в групата на "Еврохолд" отчита 13.9% спад в продажбите на нови леки и лекотоварни автомобили с реализираните 1 635 продажби спрямо 1 900 броя за съпоставимия период на 2011 г.
Застрахователният "Евроинс иншурънс" отчита 12.5% годишен ръст на общия премиен приход през септември, но в номинална стойност сумата е едва 9.83 млн. евро. По-малко приходи през тази година бяха събрани само през февруари - 9.32 млн. евро.
Ръстът се дължи основно на румънското подразделение на холдинга - "Евроинс Румъния". Там увеличението е с 11.5% до 6.506 млн. евро. Българската компания "Евроинс България" също бележи годишен ръст от 11.5% до 2.605 млн. евро. В Македония има 9.9% спад до 598 хил. евро.