Връщаме най-трудно дефектни продукти
Българският потребител е все по-информиран и подбира внимателно каква слага на трапезата си, смята председателят на Асоциация „Активни потребители”
Най-често българите се оплакват от това, че не могат да върнат дефектен продукт или да го заменят с друг. Това каза в предаването "Темида” по телевизия България он ер Богомил Николов, председател на Асоциация "Активни потребители”.
Статистиката сочи, че невъзможността за връщане на дефектна стока е най-нарушаваното потребителско право у нас.
Българският потребител е все по-информиран и подбира внимателно каква храна слага на трапезата си, каза Николов. Въпреки това некоректни търговци продължават да мамят клиентите си. Най-честите нарушения са свързани със срока на годност, съхранението на храните и неправилното изписване на етикетите.
Изследване, проведено сред 1700 души, сочи, че потребителите не познават добре правата си при ползването на финансови услуги. Изводът е, че трябва да се анализират общите условия за предоставяне на финансови услуги и за организиране на бъдещи кампании за повишаването на потребителската култура в тази област.