Желязков: България ще е гъвкава в преговорите за пакета „Мобилност“
Ще трябва да се вземат предвид ценностите на ЕС и опазването на околната среда, коментира транспортният министър
~ 2 мин.
България няма да направи отстъпки, но ще бъде гъвкава според ценностите на ЕС – свободата на движение на хора, стоки, свободата на общия пазар – в предстоящите преговори за пакета „Мобилност“, касаещ работата на международните превозвачи. Това каза министърът на транспорта Росен Желязков и добави, че при новите разговори ще трябва да се вземе предвид и въздействието на транспорта върху околната среда.
„Неприемливо е да разсъждаваме как да намалим вредните емисии от една страна, а от друга да създаваме политики, които нанасят голяма щета върху климата. Нашата позиция е, че връщането на камионите на четири седмици е абсолютно недопустимо. Това е най-несправедливият, непропорционален и дискриминационен елемент в пакета, който разделя страните на Централноевропейски и периферни. Мисля че ще съберем нужната подкрепа за отпадането на това изискване“, категоричен Желязков.
Желязков обясни, че Съветът на ЕС днес е обсъдил въпроса за въздействието на превозите върху природата и политическата цел за намаляване на въглеродното замърсяване. По неговите думи са били обсъдени щетите, които биха нанесли върху природата промените в правилата за дейността на превозвачите.
По думите му има червени линии, които България не може да се съгласи да прекрачи, но трябва да се намерят компромисни решения, така както повеляват ценностите на Съюза – свободно движение на хора и на стоки, както и свобода на общия пазар. „Затова ще проведем още разговори със страните, които са извън групата на единомислещите, както и с бизнеса, за търсене на компромисни текстове и решения“, каза още Желязков.
„Продължаваме да работим с превозвачите, благодаря за всички усилия, които полагат. Заедно сме с тях в този процес, с ясното съзнание, че ще постигнем по-добро от това, което е в момента, но не можем да постигнем всичко, защото мнозинството е такова, че ако иска да приеме текстовете, каквито са, ще ги приеме“, посочи транспортният министър.
„Неприемливо е да разсъждаваме как да намалим вредните емисии от една страна, а от друга да създаваме политики, които нанасят голяма щета върху климата. Нашата позиция е, че връщането на камионите на четири седмици е абсолютно недопустимо. Това е най-несправедливият, непропорционален и дискриминационен елемент в пакета, който разделя страните на Централноевропейски и периферни. Мисля че ще съберем нужната подкрепа за отпадането на това изискване“, категоричен Желязков.
Желязков обясни, че Съветът на ЕС днес е обсъдил въпроса за въздействието на превозите върху природата и политическата цел за намаляване на въглеродното замърсяване. По неговите думи са били обсъдени щетите, които биха нанесли върху природата промените в правилата за дейността на превозвачите.
По думите му има червени линии, които България не може да се съгласи да прекрачи, но трябва да се намерят компромисни решения, така както повеляват ценностите на Съюза – свободно движение на хора и на стоки, както и свобода на общия пазар. „Затова ще проведем още разговори със страните, които са извън групата на единомислещите, както и с бизнеса, за търсене на компромисни текстове и решения“, каза още Желязков.
„Продължаваме да работим с превозвачите, благодаря за всички усилия, които полагат. Заедно сме с тях в този процес, с ясното съзнание, че ще постигнем по-добро от това, което е в момента, но не можем да постигнем всичко, защото мнозинството е такова, че ако иска да приеме текстовете, каквито са, ще ги приеме“, посочи транспортният министър.