ЕС иска да регулира рекламите в YouTube
Идеята е да се забрани пускането на реклами на тютюневи изделия, електронни цигари и алкохол
~ 1 мин.
Европейският съюз има желание да наложи по-строги регулации върху рекламите в платформата за споделяне на видео YouTube. Предложението е на Сабине Верхайен, част от групата на Европейската народна партия (Християндемократи). Законодателят мотивира решението си с желанието „да защитава децата в онлайн пространството“.
Идеята е да се забрани пускането на реклами на тютюневи изделия, електронни цигари и алкохол. Освен това има предложение създателите на видеото да отбелязват ясно, че видео съдържанието е спонсорирано или има продуктово позициониране.
"Предложихме да се адаптират някои от правилата, които се прилагат по отношение на телевизионните програми и интернет услугите, като например регулирането на рекламата и продуктовото позициониране“, казва Сабине Верхайен.
В законодателното предложение има и още по-драстични мерки. Там е записано, че в продуктовите каталози на компании като Netflix и Amazon Prime да има най-малко 30% европейски продукции. Също така държавите членки ще имат право да изискват от доставчиците на такова съдържание да инвестират директно в национални продукции или да допринасят към национални фондове.
Ако реформата бъде приета, както е предложена, телевизионните оператори също ще се сблъскат с нови правила, ограничаващи рекламата до максимум 20% ефирното време.
Засега това е само предложение на парламентарна група и то трябва да бъде одобрено от Европейския парламент. Законопроектът ще бъде разгледан на 15 май.
Идеята е да се забрани пускането на реклами на тютюневи изделия, електронни цигари и алкохол. Освен това има предложение създателите на видеото да отбелязват ясно, че видео съдържанието е спонсорирано или има продуктово позициониране.
"Предложихме да се адаптират някои от правилата, които се прилагат по отношение на телевизионните програми и интернет услугите, като например регулирането на рекламата и продуктовото позициониране“, казва Сабине Верхайен.
В законодателното предложение има и още по-драстични мерки. Там е записано, че в продуктовите каталози на компании като Netflix и Amazon Prime да има най-малко 30% европейски продукции. Също така държавите членки ще имат право да изискват от доставчиците на такова съдържание да инвестират директно в национални продукции или да допринасят към национални фондове.
Ако реформата бъде приета, както е предложена, телевизионните оператори също ще се сблъскат с нови правила, ограничаващи рекламата до максимум 20% ефирното време.
Засега това е само предложение на парламентарна група и то трябва да бъде одобрено от Европейския парламент. Законопроектът ще бъде разгледан на 15 май.