Еврокомисията иска да премахне винетките
Промяната ще принуди транспортните фирми да бъдат по-ефективни в работата си и да сменят автопарка си по-често
~ 1 мин.
Европейската комисия работи по нова директива, която на практика ще премахне винетните стикери на територията на Европейския съюз. Това са обявили двама представители на европейските институции пред Reuters. Идеята е да се въведе обща за съюза система, с която да се плаща за изминато разстояние, а по-големите замърсители да плащат повече.
Целта е от една страна да има общи принципи за пътните такси за леки коли и автобуси, пътуващи на дълги разстояния, които да са справедливи за всички. От друга - да се намали т.нар. въглероден отпечатък в транспорта.
Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), където членуват най-големите компании при тежкотоварните камиони, заяви, че подкрепя разбиването на пътните такси според емисиите на въглероден диоксид, стига те да стимулират ниски емисии в реални условия на използване на колите и ако между различните марки се води честна конкуренция.
"Каквито и да било пътни такси, които не взимат предвид реалните емисии или цялостната комбинация (гуми, тегло и аеродинамика), ще намалят оптималното използване на транспортния ни парк", се казва в позицията на ACEA.
Експертите са на мнение, че промяната ще принуди транспортните фирми да бъдат по-ефективни в работата си и да сменят автопарка си по-често.
Целта е от една страна да има общи принципи за пътните такси за леки коли и автобуси, пътуващи на дълги разстояния, които да са справедливи за всички. От друга - да се намали т.нар. въглероден отпечатък в транспорта.
Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), където членуват най-големите компании при тежкотоварните камиони, заяви, че подкрепя разбиването на пътните такси според емисиите на въглероден диоксид, стига те да стимулират ниски емисии в реални условия на използване на колите и ако между различните марки се води честна конкуренция.
"Каквито и да било пътни такси, които не взимат предвид реалните емисии или цялостната комбинация (гуми, тегло и аеродинамика), ще намалят оптималното използване на транспортния ни парк", се казва в позицията на ACEA.
Експертите са на мнение, че промяната ще принуди транспортните фирми да бъдат по-ефективни в работата си и да сменят автопарка си по-често.