General Motors и VW няма да произвеждат хибриди за САЩ
Компаниите предприемат рискования ход да се фокусират върху електромобилите в дългосрочен план
~ 1 мин.
General Motors (GM) и Volkswagen (VW) повече няма да произвеждат хибридни автомобили за американския пазар, пише Business Insider. Вместо това автомобилните гиганти ще инвестират в производство на електромобили, а в краткосрочен план ще се съсредоточат да удовлетворят високото търсене на бензинови и дизелови автомобили в САЩ.
През следващите четири години GM възнамерява да представи 20 изцяло електрически превозни средства. VW от своя страна също се ангажира да инвестира милиарди долари в портфолиото си от електрически превозни средства, някои от които ще бъдат пуснати в продажба в САЩ следващата година.
Изоставайки хибридната технология, която за преходна в еволюцията на колите, GM и VW залагат, че американският пазар бързо ще приеме електромобилите. Главният изпълнителен директор на VW за САЩ Скот Кеог обяснява, че ходът позволява на автопроизводителите „изцяло да се отдадат на посоката, към която пазарът се е запътил, докато с хибридите се играе на сигурно”.
Една от най-големите причини двата гиганта в автопроизводството да смятат, че решението да заложат изцяло на електромобилите е добро и че ще се отплати, е понижението на производствените разходи. Те би трябвало да допринесат за по-широко приемане на електромобилите в САЩ, където засега все още имат малък пазарен дял. През 2018 г. 3% от продажбите на нови автомобили са били на хибридни возила и едва 1% са били на изцяло електрически такива.
По-широкото навлизане на електрическите коли Европа и Китай би трябвало да понижи цените им в световен мащаб, водейки до по-евтини електромобили дори в САЩ.
През следващите четири години GM възнамерява да представи 20 изцяло електрически превозни средства. VW от своя страна също се ангажира да инвестира милиарди долари в портфолиото си от електрически превозни средства, някои от които ще бъдат пуснати в продажба в САЩ следващата година.
Изоставайки хибридната технология, която за преходна в еволюцията на колите, GM и VW залагат, че американският пазар бързо ще приеме електромобилите. Главният изпълнителен директор на VW за САЩ Скот Кеог обяснява, че ходът позволява на автопроизводителите „изцяло да се отдадат на посоката, към която пазарът се е запътил, докато с хибридите се играе на сигурно”.
Една от най-големите причини двата гиганта в автопроизводството да смятат, че решението да заложат изцяло на електромобилите е добро и че ще се отплати, е понижението на производствените разходи. Те би трябвало да допринесат за по-широко приемане на електромобилите в САЩ, където засега все още имат малък пазарен дял. През 2018 г. 3% от продажбите на нови автомобили са били на хибридни возила и едва 1% са били на изцяло електрически такива.
По-широкото навлизане на електрическите коли Европа и Китай би трябвало да понижи цените им в световен мащаб, водейки до по-евтини електромобили дори в САЩ.