Netflix разочарова инвеститорите и претърпя 14% спад на акциите
Конкуренцията в стрийминг услугите става все по-ожесточена
Акциите на Netflix се сринаха с 14% по време на следобедната търговия в понеделник, след като компанията обяви разочароващ темп на нарастване на потребителите, предава BBC. Стрийминг доставчикът на филми и сериали съобщи, че е добавил 5.2 млн. абонати през второто тримесечие – толкова, колкото и през същия период на миналата година. Компанията обаче бе подала прогноза за ръст от 6.2 млн. нови потребители.
Това разминаване доведе до логичен спад в цената на акциите. Той обаче бе предшестван от двойно увеличение през тази година. Преди появата на новината, акциите на Netflix в понеделник акциите се търгуваха около 400 долара.
Инвеститорите проявиха притеснения относно потенциала за ръст на Netflix на фона на засилващата се конкуренция в лицето на Apple, YouTube и Amazon. Освен непрестанната поява на нови играчи в сферата, трябва да се отбележи, че в онлайн стрийминг започнаха да инвестират и традиционните компании.
Така например Disney планира да пусне собствена стрийминг услуга и след това да спре да лицензира част от своето съдържание за Netflix.
Netflix, от своя страна, признава предизвикателствата, но настоява, че има стратегия в посока на своето усъвършенстване. Компанията вярва, че потребителите имат голям апетит и на пазара съществува място за много играчи с привлекателни предложения.
В писмото си до инвеститорите Netflix определя тримесечието април-юни като „силно, но не звездно“. Към края на периода услугата може да се похвали с 130 млн. абонати в световен мащаб.
В САЩ компанията е добавила 670 000 души – цифра, която е далеч под единия милион нови абонати през същото тримесечие на 2017 г.
В международен план Netflix е добавила 4.5 млн. потребители. Това е по-малко от предходните две тримесечия, но с 8% повече на годишна база.
От компанията уверяват, че финансовите ѝ показатели са стабилни. Netflix отчита тримесечни приходи от 3.9 млрд. долара, което е с 40% повече спрямо второто тримесечие на 2017 г. Печалбите ѝ достигнаха 384.3 млн. долара, почти шест пъти над тези от предходната година.