Популярността на Apple Watch намалява
Фитнес гривните се радват на много по-голям интерес
„Умният“ часовник Apple Watch започва да губи популярност за сметка на останалите основни производители на устройства за ръце. Според анализаторите основното предимство на конкурентите е, че те предлагат по-простите и евтини фитнес гривни. От данните на анализаторската компания IDC се вижда, че през третото тримесечие Apple е продала само 1.1 млн. от своите „умни“ часовници, което е спад от над 70% спрямо съпоставимия период на миналата година.
За сметка на компанията от Купертино останалите големи производители - Fitbit, Xiaomi, Garmin и Samsung, бележат ръстове. И четирите компании продават и евтини тракери, които в крайна сметка се оказват най-необходими за потребителите. Apple Watch също предлага фитнес функции, но и много други възможности като уведомяване за съобщения и повиквания, приложения за забавления и магазин, от който да се свалят. Те обаче се оказват прекалено сложни, нефункционални и недостатъчно интересни за потребителите.
„Някога се смяташе, че „умните“ часовници ще движат пазара, но се вижда, че го правят далеч по-простите фитнес гривни. Простотата се оказва основен фактор“, коментира Джитеш Урбани, анализатор в IDC.
Решението на Apple да пусне второто си поколение смарт часовници в средата на септември се е отразило негативно върху представянето на компанията през третото тримесечие на 2016 г., се казва в анализа на IDC. Като основни проблеми за потребителите се оказва неинтуитивният потребителски интерфейс.