Сирма Груп открива офиса си в САЩ този месец
Компанията цели увеличаване на приходите от продажби с около 20% годишно
Новият търговски
офис на българската ИТ компания Сирма Груп в Ню Джърси, САЩ ще отвори врати на
21 октомври. На същата дата се навършва и една година от първото българско ИТ
първично публично предлагане. То беше и най-голямото от 2007 насам, като
привлече 11,4 милиона лева.
Новият адрес на дружеството е One Evertrust Plaza, Jersey City. Екипът е съставен изцяло от местни американски професионалисти, които са експерти в продажбите на софтуерни продукти и услуги, предлагани от дружествата в Групата.
Първоначалният фокус на Сирма за увеличаване на продажбите в САЩ ще е насочен в следните индустриални вертикали: културно наследство, науки за живота и индустриален софтуер и мулти-индустриални решения, подкрепяни съответно от дъщерните дружества на холдинга - Онтотекст, Сирма Ентерпрайз Системс, ЕнгВю и Сирма Солюшънс.
Екипът на американското дружество на Холдинга - Сирма Груп Инк се е разширил с привличането на Дейвид Тейлър като Старши директор по бизнес и организационно развитие, Томас Молфето като отговорник по маркетинга, Даниел Шиилс ще отговаря за бизнес развитието и SaaS услугите, а Ален Каптан и Марк Барсоум ще отговарят за продажбите. Оперативен изпълнителен директор от българска страна остава Явор Джонев.
На 14.06.2016 общото събрание на Сирма Груп Холдинг прие „Програмата за развитие и иновации“ на дружеството. Важна част от нея заема планът за устойчиво увеличаване на приходите от продажби с около 20% годишно и достигането им до 100 милиона щатски долара в близките години. Начин за постигането на тази амбициозна цел е увеличаване на продажбите на пазар със значително по-голям капацитет от българския.
ИТ пазарът /хардуер, софтуер и телекомуникации/ в САЩ представлява 28% от световния пазар или малко над 1 трилион щ. долара през 2015 година, като преобладаващите 70% от този обем са именно в основните ИТ сектори /едва 30% се падат на телекомуникациите/. Това са и секторите, където дружествата от Сирма Груп са силни – разработка на софтуер, собствени софтуерни продукти, системна интеграция и консултации. Именно американският пазар /в сравнение със световните данни/ отделя повече средства за ИТ услуги и софтуер – 25% към 18% и 21% към 12% съответно /пак там/. Отново това са сектори на специализация на Сирма.
„Ние не напускаме българския пазар,“ подчертава главният изпълнителен директор на Сирма Цветан Алексиев, „Ние само насочваме търговските си усилия от пазар с годишен капацитет от около 1 милиард долара към пазар с годишен обем от 1 трилион долара. Нещо повече – пазарът за ИТ в САЩ има характеристики, които напълно отговарят на специализацията на дружествата в Сирма – разработка на софтуер и ИТ услуги.“