Snapchat се бори за вниманието на пазара
Но в момента е привлякла интереса на едва 7% от маркетинг експертите
~ 2 мин.
Едва 7% от маркетинг отделите са използвали Snapchat като канал за комуникация към целевите аудитории през първото тримесечие на 2017 г., сочат данни от скорошното проучване на Social Media Examiner, цитирани от Business Insider.
Парадоксално е, че все повече социални медии и приложения копират функции на Snapchat, а самата тя забавя растежа си. Това се потвърди и от първите тримесечни финансови резултати на компанията след първичното ѝ публично предлагане. Тогава анализаторите изразиха опасения, че броят на новите потребители се увеличава твърде бавно.
В тази връзка една от основните цели пред Snapchat е да покаже, че няма да е следващият Twitter. Другата е да се опита да генерира растеж на своя рекламен бизнес, който носи по-голямата част от приходите ѝ.
Компанията обаче остава далеч назад спрямо конкурентите си като предпочитан канал за реклама и маркетинг. Facebook е привлякла интереса на 94% от този маркетолозите, следвана от Twitter с 68%, LinkedIn с 56%, Instagram с 54%, You Tube с 45%.
Snapchat се подрежда на последно място по популярност сред експертите в сектора, като едва 7 на сто от тях с избрали платформата, за да комуникират маркетинг съобщенията си. Snapchat диша в прахта дори на Pinterest, който е привлякъл интереса на 30 на сто от експертите.
Snap активно работи за подобряване на своята привлекателност. Последното креативно оръжие на разработчиците е експериментирането с добавена реалност в рекламите, която според някои ще привлече с по-голяма сила младите и ще отвлече вниманието им от телевизията.
Функцията Lens например предлага на потребителите да добавят към своите снимки и видеа забавни елементи, нещо което преди можеше да се прави само върху лицата. Платформата ползва и географски филтри за добавяне на локации, както и такива позволяват поставянето на филмови герои и анимации върху изображенията.
Тези опити може и да помогнат на Snapchat, поне докато Facebook не реши да ги копира и приложи в своите платформи.