Иван Костадинов: Силната икономика зависи от самите нас
Трябва да има правила на пазара, но още по-важно е те да важат за всички, казва генералният директор на НИС Петрол ЕООД
Интервю
Иван Костадинов е генерален директор на НИС Петрол ЕООД. Роден е през 1974 г. в Асеновград, магистър по икономика - специалност Застраховане и социално дело в Университет за Национално и Световно Стопанство. През 1996г. стартира професионалната си кариера като мениджър продажби в строителния бранш. През 2002г. е назначен в „Петрол” АД като регионален мениджър, а от 2005 г. е главен директор Търговия и маркетинг и член на управителния съвет на „Петрол АД”. Заема длъжността Генерален директор на НИС Петрол ЕООД за България от 17.06.2013 г.
Г-н Костадинов, как бихте оценили развитието на веригата и пазарното позициониране на бранда GazpromPetrol Stationкъм момента?
Обективността на такова оценяване изисква то да бъде дадено от потребителите. В нашия сектор - търговия и дистрибуция на горива, показател и критерии за оценка са реализираните продажби и потребителските предпочитания. Оценките колко успешни са пазарните мерки идват от клиентите, от потребителите на услуги и стоки. Основавайки се на това, мога да кажа, че навлязaхме на пазара със сериозна заявка да предоставим на клиентите висококачествени горива на приемливи за потребителите цени. Това е пазарна политика, която следваме. Факт е, че постигнахме добра разпознаваемост на бранда и търсене на предлаганите от нас горива. Това е успешна първа стъпка, но ни предстои още много в развитието ни и като компания, и като верига.
Какви са пазарните цели,които дружеството си поставя за 2014 г. и следващите няколко години?
Първостепенна цел е развитието на търговската мрежа и налагане на бранда бензиностанции Газпром. В момента имаме 28 търговски обекта, които работят под бранда Газпром (Gazprom Petrol Stations).Приоритет остава откриването на нови обекти, обвързано с по-добро и плътно покритие на пазара. Успешно реализираме инвестиционната програма - до каря на март отворихме пет нови бензиностанции, а за периода от влизането на компанията на пазара до края на март 2014 г. са инвестирани 69 000 000 EUR - в развитие на търговската мрежа и закупуване на собствена складова база за съхранение на горива.
Повече четете в бр. 39 на сп. "Икономика"