Най-известните промени на фирмени лога през 2012 г.
Кои са големите чуждестранни и родни фирми, които решиха да променят облика си през тази година
За никого не е тайна, че запомнящото се лого е важен елемент от фирмената идентичност. То говори много за компанията, оформя нейния образ пред клиента и я отличава от всички останали в бранша. За да получат още по-голяма популярност или просто да влязат в крак с новите тенденции в дизайна, някои от големите чуждестранни и родни фирми промениха логата си през тази година. За добро или за лошо? Оставяме на вас да прецените.
От години Twitter се свързва със синята птичка. Затова и компанията реши, че вече не се нуждае от надписа Twitter и дори малкото "T" в логото си...
Така през юни, текстът беше заменен от ново, опростено изображение на птичката, чийто поглед е вперен oще по-високо. Според създателите на летящата птица тя е символ на "свобода, надежда и неограничени възможности".
Domino`s Pizza
Популярната верига пицарии Domino`s Pizza промени логото си през август тази година...
...като премахна думичката "пица" от името си. От фирмата обясниха промяната с това, че "ресторантите от веригата отдавна не предлагат просто пици, а обстановка, отношение и преживяване на клиентите си".
Microsoft
Microsoft промени изцяло логото си за първи път от 25 години насам. Компютърният гигант замени удебеленият курсив шрифт с....
по-изчистен и лишен от всякакви ненужни детайли надпис. Новото лого беше официално представено през август при откриване на новия магазин на компанията в Бостън.
Jaguar
През февруари, британският производител на луксозни и спортни автомобили Jaguar показа новото си лого.
Всички произвеждани след този месец модели от марката разполагат с нова емблема с по-мускулеста хищна котка, изработена ицяло от хром.
eBay
Логото, с което сайтът за онлайн търгове eBay, е познат в цял свят, не се е променило особено още от самото си създаване.
През септември тази година, компанията реши да се раздели със старата си визия и премина към съвременния опростен и изчистен стил и по-лек шрифт.
Universal Pictures
През тази година студиото Universal Pictures също промени логото си от това:
на това:
С поредната нова визия, Universal Pictures отбеляза 100 годишнината от създаването си.
Кои българските компании смениха облика си през тази година:
MTel
Преди няколко месеца MTel взе решението да остави зад гърба си 17-годишната си история и да постави ново начало, както обяви главният изпълнителен директор на телекома Андреас Майерхофер.
От оператора посочиха за ключово в новото си лого символът за безкрайността в началната буква на името им "М", която с начина на изписването й символизира вълните на водата, така, както и звукът се носи на вълни.
Булгартабак
С ново лого "Булгартабак" посрещна 65-годишния си рожден през ноември тази година.
"С поглед към бъдещето" компанията си постави цел да заеме "своето място сред световните лидери в бранша."
ТВ7
През март тази година TV7 представи изцяло обновена си програма и нов облик. През този месец телевизионния канал премина и към излъчване във формат 16:9.
Осем месеца по-късно, ТВ7 представи нов собственик и пак "ново" лого, което всъщност е леко променената предишна емблема на телевизията.
Топлофикация - София
През май 2012 г. столичната Топлофикация представи официално новото си лого, избрано след конкурс.
Знакът беше избран измежду 400 проекта и представлява стилизирана рисунка на радиатор в универсалния символ за градус.