Комуникациите са нашият шанс да живеем нормално
Успяхме бързо да отговорим на новите нужди на клиентите си
Димитрис Лиупис:
Димитрис Лиупис е главен търговски директор и член на УС на Vivacom. Той има над 25 години опит в телекомуникациите. Работил е в големи телекомуникационни оператори в няколко държави, заемал е ръководни позиции в областта на маркетинга и развитието на продуктите и услугите. В България работи повече от 15 години. Бил е директор Продукти и услуги, а после главен директор Маркетинг в Глобул, както и директор Продукти, услуги и решения в Мтел. Има магистърска степен по компютърни науки от Университета на Кардиф, Уелс, Великобритания, и бакалавърска степен по информатика и математика от Университета на Рединг, Великобритания.
Г-н Лиупис, как ще определите тази нова ситуация, в която се учи да живее светът?
Ситуацията е многопластова и е изпитание за целия свят в няколко направления. Първо, здравословно - изправени сме пред непознат вирус, който е предизвикателство за системите за здравеопазване дори на най-развитите държави. Борбата с него ни доведе до ограничаване на физическото движение на хората, затваряне на граници и рестрикции за пътуване, каквито съвременните граждани особено в рамките на ЕС не помнят отдавна. Тук идва и социалното изпитание – каква е личната ни отговорност и самосъзнание. Но вече започваме да усещаме и икономическите последствия в световен мащаб. Аз обаче съм оптимист, че и тази трудност ще даде възможност за поява на нови идеи и ще отвори път на активните и креативните хора.
В последните десетилетия човечеството заложи много на развитието на комуникациите. Вие какво разбрахте сега за тях?
Аз съм в бизнеса с телекомуникации отдавна и съм свидетел на това как постоянно променят живота на хората към по-добро. Не съм привърженик на тезата, че технологиите отдалечават хората един от друг и това е особено видно в момента. Ако тази пандемия беше станала преди 20 години, резултатът щеше да е пагубен за обществото – никаква възможност за работа от вкъщи, за постоянна връзка с роднини и приятели, за дистанционно учене или разнообразие в дните, прекарани у дома. Развитието на комуникациите ни помага да водим сравнително нормален живот в извънредни и крайно ограничаващи обстоятелства. Освен да работим и учим у дома, сега можем виртуално да посетим музеи и галерии в цял свят, да гледаме концерти и постановки, на които иначе не бихме могли да отидем.
Как се отрази на Vivacom ситуацията, в която много от вашите клиенти започнаха да работят от дома или просто си останаха вкъщи, а учениците имат виртуални уроци?
Потреблението както на гласови услуги, така и на интернет се повиши за дни. Отчитаме ръст на трафика и в мобилната мрежа, и във фиксираната, като в пиковите моменти той стигаше до 50% над обичайния. Но мрежата ни е готова да го обезпечи и продължаваме да предоставяме услугите на нашите клиенти без сериозни затруднения. Това е резултат на дългогодишна работа за добро планиране и модернизиране на мрежата и ефективно използване на ресурсите – технологични, финансови и човешки. В компанията имаме добри експерти във всички области и затова успяхме бързо да идентифицираме новите нужди на клиентите си в тази ситуация и да отговорим на тях.
Какво ново приложихте в новата ситуация?
Както винаги досега, на фокус при нас е клиентът. Предложихме множество допълнителни услуги, с които да помогнем на нашите потребители да се чувстват добре у дома и продължат ежедневието си възможно най-спокойно, докато трае извънредното положение. Дадохме 10 000 МВ мобилен интернет на максимална скорост, както и по още 2 000 МВ всеки уикенд. Стимулираме хората да останат вкъщи и да плащат сметките си онлайн през приложението My VIVACOM, за което даваме бонус – още 2 000 МВ. За повече семейни забавления у дома дадохме свободен достъп до повече ТВ каналите – всички потребители на сателитната телевизия могат да гледат над 145, а на интерактивната – над 230. Всички клиентите на IPTV получиха достъп и до мултимедийно съдържание като филмовия пакет MAXI, който по принцип е платен. Плановете ни за мобилен интернет iTraffic в момента се предлагат с двойно повече мегабайти, при това за целия срок на договора. Удвоихме и включените МВ на максимална скорост на допълнителният пакет VIVACOM Mobix Plus от 30 000 MB на 60 000 МB. За една част от най-уязвимите потребители – тези на социалните ни планове за фиксирани гласови услуги, добавихме безплатно 300 национални минути за разговори. Дори клиентите на предплатени услуги вече имат на разположение допълнителни пакети с три пъти повече минути в нашата мрежа. А последната ни инициатива е за увеличаване на скоростите в оптичната мрежа за всички клиенти до 500 Mbps за download. Така и клиенти на по-ниски тарифни планове ще ползват по-високи скорости, докато трая извънредното положение. Има определени изисквания за клиентското оборудване, но цялата информация е налична на сайта ни. Вярвам, че с тези мерки помагаме на клиентите си да останат вкъщи, да вършат възможно повече неща онлайн и така да опазят здравето си и това на околните.
Vivacom също е сред големите дарители. Това е просто жест на корпоративна социална отговорност или…
Компанията ни винаги е била социално отговорна, не само в моменти на криза. Но сега обществото има нужда от подкрепа и солидарност повече от всякога и ние организирахме няколко различни инициативи. Още в началото дарихме 500 таблета на МОН, за да подпомогнем дигиталното образование, защото това е наша кауза повече от 6 години вече. Заедно с United Group направихме финансово дарение от 900 000 лв., което Министерство на здравеопазването да използва за най-неотложните разходи в борбата с пандемията. Успяхме да направим и клиентите си съпричастни към общата ни цел за по-бързо справяне с тази ситуация, като обявихме, че ще дарим сумата на всички месечни такси от нови услуги, активирани през април. За всички нови услуги, активирани в магазините, ще дарим първата месечна такса. А за услугите, заявени онлайн, обещахме , че ще удвоим сумата на месечните такси. Ще дарим апаратура и финансови средства в размер на 300 хил. лева на три болници в България. Като част от даренеито УМБАЛ "Света Анна" в София ще получи модерен дезинфекциращ робот, както и финансови средства. По 100 хил. лева ще бъдат предоставени на УМБАЛ "Д-р Георги Странски"-Плевен и и на МБАЛ-Благовеград. Благодаря на всички потребители, които се включиха в кампанията ни в помощ на българските медици през април и направиха това дарение възможно.
Сега е време за…
… нестандартен подход и иновативен поглед към обстоятелствата, за да бъдат превърнати във възможности.