Shein опитва да привлече утвърдили се марки
Китайският онлайн магазина има средно 108 милиона потребители месечно
Един от най-големите търговци за бърза мода в света – китайската Shein – се опитва да привлече популярни и утвърдени марки. Онлайн магазинът „ухажва“ производителя на пасти за зъби Colgate-Palmolive, както и компанията за детски играчки Hasbro, пише Reuters.
Shein е предоставил достъп до платформата си на марки и търговци на дребно в някои европейски страни. От една година тази практика се използва в САЩ, Бразилия и Мексико.
Стратегията е част от плана на марката да изгради доверие у потребителите и да се конкурира по-успешно с Amazon. Освен това ще има възможност да разшири бизнеса си и да изгради нови методи за продажба точно преди планираното листване на фондовия пазар по-късно през годината.
Именно търсенето на известни марки от потребителите на Shein подтиква компанията да търси партньорства с тях, смята Кристина Фонтана, старши директор операции на марката за Европа, Близкия изток и Африка.
Всички свързват Shein с модата, но ние правим всичко... Нашите потребители искат марки. Ако това е, което търсят, това ще им дадем“, каза тя на конференция в Париж на 17 април.
Shein има средно 108 милиона месечни активни потребители за втората половина на миналата година.
Растежът на компанията води до усложнения, включително изискването на ЕС платформата да следи за незаконни или вредни продукти на сайта си.
Дали Shein ще успее да се конкурира с Amazon и AliExpress, зависи изцяло от това какви марки може да привлече на своя страна, смятат експерти.
Ако Shein иска да се конкурира като надеждна и реномирана пазарна платформа, тя наистина се нуждае от одобрението на добре известни западни марки“, казва анализатор на електронната търговия във Forrester в Сингапур.
Според Клеър Лин, ръководител Маркетинг в Shein, партньорството с онлайн магазина ще даде възможност на марките да достигнат до милиони купувачи и да увеличат продажбите си.
Пазаруването в нашия сайт е забавно и пристрастяващо. Минималното време за пазаруване в Shein е 8 минути, което е доста над средното за индустрията“, споделя Лин на уебинар в Zoom, насочен към потенциални продавачи в САЩ.
Повечето купувачи от магазините на марката са от поколението Z, а жените са мнозинство – 80% от посещаващите сайта.
За дома, електроника и красота и здраве са най-търсените категории на платформата в момента. Общата стойност на продадените продукти от категория „За дома“ се е утроила през 2023 г., електрониката е нараснала 2.5 пъти, а красотата и здравето – с 2.1 пъти, според презентацията на Лин по време на уебинара.
Директните продажби чрез утвърдени пазари могат да осигурят значителен ръст на печалбите за марките. Преди обвързването с даден пазар обаче производителите търсят гаранции, че този пазар е подходящ за аудиторията, която искат да достигнат, и че ще могат да контролират цените и промоциите на продуктите си.
Продукти на марки за красота и грижа за кожата, като Caudalie, CeraVe, La Roche-Posay, Shiseido, The Ordinary, Rimmel и Weleda, вече се продават на китайската платформа в САЩ, Великобритания, Бразилия и Мексико чрез търговци на дребно от трети страни.
Weleda, швейцарска марка за козметика, не обмисли да продава директно на Shein, заяви Джейн Стерланд, мениджър на марката за Великобритания и Ирландия.
Репутацията, възприятието и въздействието върху околната среда са сред ключовите фактори, които дадена марка разглежда при търсене на пазар за продажба на продуктите си“, добави Стерланд.