511 млн. литра бира изпили българите през 2013 г.
Намалява консумацията на бира в стъклени бутилки и наливно пиво
През 2013 г. българите са изпили 511.6 млн. литра бира, сочат данни на Съюза на пивоварите в България за реализираната им продукция у нас. Пивоварите отчитат, че за последните 5 години намалението на приходите от продажби на бира възлиза на 11%.
Данните показват още, че с най-голям дял в България е консумацията на РЕТ бутилки - 60.5%. Делът на стъклените бутилки е 25.5%, а на кеновете - 8.5%. От организацията отбелязват, че очакванията на устойчив ръст на бирения пазар у нас за миналата година не са се осъществили.
Реализираните инвестиции в дълготрайни материални активи от членовете на Съюза на пивоварите в България през 2013 г. са на обща стойност 56.7 млн. лв.
Към портфолиото на българските производители на бира през изминалата година са добавени 11 нови разфасовки и три нови асортимента на традиционни марки бира.
"Отчетеният за поредна година спад на консумацията на бира в стъклени бутилки и наливно пиво потвърждава изводите, че продажбата на т.н. "студен" пазар на ресторанти, хотели и кафенета продължава да пада, за сметка на продажбите за консумация вкъщи през магазинната мрежа - т.н. "топъл" пазар", коментира изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България Ивана Радомирова.