Бижутерите в Хонконг страдат от забрана на рекламите им
Очакванията са за спад в продажбите на продажбите на колиета, пръстени и особено на луксозни часовници
Борбата на китайските власти с корупцията предизвика разпродажба на акциите на бижутерийни компании в Хонконг. Тенденцията се засили, след като Пекин нареди да се спре излъчването на реклами на продукти, за които се предполага, че могат да бъдат давани като подаръци на висши чиновници, пише FT.
Акциите на бижутерийните вериги Chow Tai Fook, Chow Sang Sang и Luk Fook загубиха 6-7% от стойността си през втората половина на миналата седмица. Още по-лошо беше положението на търговците на дребно на луксозни часовници. Книжата на Oriental Watch изтриха 8% от стойността си, а акциите на Emperor Watch & Jewellery се сринаха с почти 13%.
Очакванията са мерките, които предприеха китайските власти да доведат до намаляване на продажбите на колиета, пръстени и особено на луксозни часовници.
Китай забрани телевизионните и радио реклами на скъпи часовници, златни монети и други луксозни стоки, които се ползват и като "подаръци за лидери".
През последните два месеца на миналата година продажбите на бижута в Хонконг отчетоха здравословен ръст. На годишна база повишението през ноември достигна 13.4%, а през декември - 11%.