България ще се рекламира в големи западни издания
Общо по програмата за маркетинг и реклама са предвидени 16 млн. лв
От март България започва да се рекламира в едни от най-влиятелните западни медии. Това каза изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции (БАИ) Борислав Стефанов, цитиран от БТА. Той обясни, че сред изданията, в които са закупени рекламни места, са уважавани издания като The Economist, Financial Times, Вusiness Week и The Wall Street Journal.
Тримесечната рекламна кампания ще бъде посветена на предимствата на страната ни като инвестиционна дестинация и на определени индустрии - машиностроене, електроника и електротехника, хранителна индустрия и аутсорсинг. Десетте макета на рекламите ще имат единна визия, състояща се от ключов факт и поддържащи графични послания и ще преминат през одобрението на близо 100 специалисти - икономисти, бизнесмени, хора от рекламния и маркетинговия бранш.
Средствата за национална имиджова реклама на България като инвестиционна дестинация, които досега се осигуряваха по Оперативна програма "Конкурентоспособност", свършват в началото на лятото. На този етап за следващия програмен период не се предвижда в новата програма да има подобно перо за институционални бенефициенти.
Общо по програмата за маркетинг и реклама са предвидени 16 млн. лв. От тази сума за имиджовата кампания на страната в чужбина са отделени между 4 и 5 млн. лв. От 5 до 10 млн. лева са необходими за сериозна рекламна кампания навън, показват изчисленията на БАИ.
"Дори и само една инвестиция да е привлечена чрез този метод, ако инвестираната сума надхвърля средствата за привличането й, имиджовата реклама си е заслужавала, а дългосрочният ефект върху икономиката е осезаем", коментира Стефанов.
Сред постоянно рекламиращите се конкурентни на България инвестиционни дестинации са Турция, Македония, Словакия, Полша, Сърбия и Унгария. Средните годишни разходи на Сърбия и Унгария са близо по 5 млн. евро.