Facebook продава повече достъп към потребителите си
През последните месеци социалната мрежа позволява на маркетинг специалистите да насочват реклами към потребителите въз основа на имейл адрес и телефонен номер, или въз основа на техните сърфинг навици в други сайтове
Facebook Inc. експериментира с нови начини да се възползва от най-големите си активи - личните данни на около 900 милиона души, което допълнително нажежи опасенията за неприкосновеността на личните данни. Стратегията: продажба на достъп до повече информация за потребителите, пише Wall Street Journal.
За да усили ефективността на рекламите си, Facebook през последните месеци позволява на маркетинг специалистите да насочват реклами към потребителите въз основа на имейл адрес и телефонен номер, или въз основа на техните сърфинг навици в други сайтове.
Също така компанията започна да продава реклами, които следват Facebook членовете дори извън социалната мрежа.
Facebook засега отказва повече информация за това, кои рекламодатели участват в проучванията.
Защитници на личните данни веднага изразиха сериозни опасения, допълва още WSJ.