Маринов: Притеснително е, че новият министър не искаше ресор "Туризъм"
В периода 2009-2012 г. чуждите туристи са се увеличили с 14.5%, каза бившият зам.-икономически министър с ресор "Туризъм"
Притеснителното е, че на първата среща икономическият министър каза, и пред други хора, които присъстваха, че според него не трябва да има зам.-министър с ресор "Туризъм. Това каза в ефира на Дарик радио бившият зам.-икономически министър Иво Маринов. "Дано да има и да бъде професионалист, защото има много неща, които трябва да се случат в близките три месеца", каза той.
Иво Маринов подаде оставка в четвъртък, по искане на икономическия министър Асен Василев. Тогава той заяви, че при проведената среща с целия политически кабинет, новият служебен министър е заявил, че не е необходимо да има заместник с ресор туризъм. Веднага след това от пресцентъра на министерството отрекоха информацията и заявиха, че заместник с такъв ресор ще има задължително.
"Преди имаше Държавна агенция по туризъм, но със сформираното на новото Министерство на икономиката, енергетиката и туризма беше вдигнат по-високо в държавната администрация, което е положителна стъпка в тази носока. Имайки предвид, че туризмът осигурява 12% от брутния вътрешен продукт (БВП), в отрасъла работят около 300 хил. постоянно заети, е нормално туризмът да бъде с ранг на министерство и да му се отдава значимото място. Това, което направихме през тези три години малко е, че туризмът беше интегриран във всички секторни политики. Защото има много проблеми, които са насложени в годините. Потенциалът на българския туризъм не е достатъчно развит. Трябва да го превърнем от рязко сезонен и териториално ограничен, в целогодишен", смята Иво Маринов.
Бившият зам.-министър каза, че чуждите туристи са се увеличили с 14.5% в периода 2009-2012 г. "По данни на националната статистика през януари е отчетен 7% ръст на чуждите туристи", допълни той.
"През миналата година сме били на крачка да отчетем рекордни приходи от туризъм, каза още Маринов. За същия период постъпленията са се увеличили с 8.8%.
Що се отнася до маркетинга и рекламата на България като туристическа дестинация, Маринов посочи, че е изключително важно да се обявят няколко обществени поръчки за дейности (участие в изложения и маркетингови кампании), финансирани с европейски средства.
Маринов допълни, че поне засега се ползва старото лого на България, а в момента е сформирана работна група, която прави редизайн на новото лого съобразно подготвената вече бранд стратегия за популяризация на страната ни.