На всеки 10 минути има запитване за цифровизацията
Най-често задаваните въпроси са свързани с декодерите
На всеки 10 минути минимум 1 човек се обажда, за да иска информация за предстоящата цифровизация на телевизионния ефир, сочат данните на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС). За последния месец, откакто стартира националният информационен телефон 0700 123 44 в министерството отчитат средно по 105 обаждания в делнични дни. Тогава линията е отворена 08.30 до 22.30 ч., а в събота и неделя се приемат обаждания от 08.30 до 20.30 ч.
Над 80% от хората, обаждащи се на телефона в момента са потребители на ефирна телевизия. На линията отговарят специално обучени оператори, а средната продължителност на разговорите е 99 секунди. Голяма част от хората все още свързват понятието "цифрова телевизия" с DTH сателитна телевизия, коментират от МТИТС.
Най-често задаваните въпроси са свързани с декодерите (set-top box за приемане на цифрова телевизия). Питанията са откъде могат да бъдат закупени устройствата и колко струват. Бъдещите зрители на цифрова ефирна телевизия се интересуват също колко и кои програми ще могат да се приемат и какви конкретни стъпки трябва да предприемат, за да гледат цифрова ефирна телевизия.
Високи нива на посещаемост са регистрирани и в уебсайта на информационната кампания - www.цифровизация.bg. Домейните цифровизация.bg, cifrovizacia.bg, cifrovizaciq.bg са пренасочени да водят към едно и също съдържание, за да се улеснят посетителите, в случай че използват някой от трите начина за изписване на домейна.
От 1 март 2013 г. започва едновременно ефирно излъчване на новия цифров сигнал паралелно с досегашния аналогов "симулкаст". В началото на септември излъчването на аналогов сигнал спира и зрителите ще могат да получават ефирно телевизионни програми само цифрово - чрез приемник с цифров тунер и вграден MPEG-4 декодер или с външен цифров MPEG-4 декодер.