Неочакван спад в печалбата на H&M
Въпреки това компанията отблезязва силен старт на продажбите през юни
Шведската верига за дрехи Hennes & Mauritz AB (H&M) отчете в сряда по-висок от очакваното спад в печалбата, но отблезяза силен старт на продажбите през юни, съобщава MarketWatch. Компанията също обяви плановете си да разшири своя онлайн пазар.
За второто тримесечие нетната печалба пада до 4,66 милиарда шведски крони ( 723 милиона щатски долара) от 5,22 млрд. година по-рано. Изследване на анализатори, анкетирани от Dow Jones Newswires, прогнозира чиста печалба от 4,88 милиарда крони. Продажбите падат до 31,64 млрд. от 31,66 млрд. крони година по-рано.
От компанията обаче обявяват "добър старт на продажбите през юни", постигайки 14% ръст на годишна база за периода 1-17 юни. Ако това ниво се задържи до края на месеца, H&M ще отбележи най-големия си ръст от септември 2012 г. насам.
В края на май приходите на компанията възлизаха на 4,66 млрд. шведски крони – с близо 20 млн. по-малко, отколкото предвиждаха специалистите. Данните на H&M за първото тримесечие на годината също показаха спад, подобно на тези на конкуренти марки като испанската Zara.
Въпреки това европейската верига възнамерява да продължи с плановете си за тази година. Тя предвижда отварянето на нови 350 магазина в целия свят, както и да започне да продава дрехи в САЩ онлайн. Към момента H&M има 2 908 магазина в света.
В следствие на резултатите акциите на H&M на борсата поскъпнаха с 1,5 на сто.