Нова програма разобличава фалшивите акаунти в Twitter
Целта е да попречи на политиците и известните лица, които "помпат" изкуствено популярността си в социалната мрежа
Лондонска компания за управление на социалните медии "StatusPeople" е създала интернет програма, която проверява колко последователи на известни личности в Twitter са истински и колко фиктивни, създадени само за да "помпат" популярността на звездите. Продуктът се нарича Fake Follower Check и преследва фалшивите профили в социалната мрежа, съобщава The Telegraph.
Увеличаването на броя на последователите в Twitter става по няколко начина - директно купуване на последователи, създаване на фиктивни акаунти, което правят и създателите на спам. Третият е набиране на хора със сходни интереси чрез софтуер, който ги "преследва" с цел те да отвърнат положително и да станат нечии последователи.
Практиката, оказва се, е доста популярна в САЩ, където десетки сайтове предлагат промоции от типа "пет долара за 1000 фена в Twitter".
Според изчисления на английската компания 70% от близо 19-те милиона последователи на президента Барак Обама са недействителни или са неактивни от доста време акаунти. За Лейди Гага програмата е установила, че 71 процента от нейните 29 милиона последователи също са менте или неактивни.
Само 37 на сто от двата милиона последователи на английския премиер Дейвид Камерън са "редовни", както и 30-те процента от петте милиона на футболната звезда Уейн Рууни.
Показателен е случаят с броя на последователите на Мит Ромни, който е скочил с над 100 000 само за един уикенд, като от предизборният щаб на републиканския кандидат-президент отричат да са правили нещо нередно като купуване на последователи.
Един от сайтовете, наречен Fiverr предлага 1000 последователи в социалната мрежа за 5 долара. Други като BuyTwitterFollow.com и FanMeNow.com въртят търговия с туитърови фенове за стотици долари. Някои от тях продават и фейсбук харесвания и преглеждания на клипчета в YOUTUBE.