Столичната община прибира частните рейсове
Кметството прекратява договора с превозвача „Карат-С” за 16 линии на градския транспорт
Столичната компания за градски транспорт ще поеме отново линиите, които бяха дадени преди четири години на частен превозвач. Кметството прекрати договора с „Карат-С” на Миролюб Столарски и си взема обратно 16-те линии, по които се движеха автобусите на фирмата.
Днес, на редовното си заседание, общинските съветници бяха единодушни, че договорът трябва да бъде разтрогнат. Опозицията на ГЕРБ в местния парламент обаче използва случая да припомни, че договорът е сключен от Бойко Борисов, по времето, когато беше кмет. „Миролюб Столарски е един от големите спонсори на ГЕРБ и като такъв той прибираше огромни печалби”, коментира червеният общинар Георги Кадиев. Той подчерта, че през 2008 г. общината е плащала на „Карат-С” по 3,56 лв. на километър пробег, а сега цената на общинското транспортно предприятие е 3 лева. По неговите сметки, кметството е надплатило 10 млн.лева над реалната стойност на траспортната задача, която частникът е изпълнявал.
„По онова време общината нямаше капацитет да покрие тези линии, а и ако се направи справка, ще се види, че цената на горивата преди 4 г. не е много по-различна от сега”, възрази зам.-кметът по транспорт Любомир Христов. От групата на ГЕРБ пък в един глас заявиха, че Столарски не е спосор, както и че не е член на партията им.
13,5 млн.лева ще трябва да заплати общината на „Карат-С” при приключването на договора. Двете страни са се споразумели да не се търсят пропуснати ползи. Кметството ще доизплати лизинга на новите автобуси, с които Столарски спечели конкурса за линиите. Рейсовете са основно по линиите 72, 204, 604 и така наречените „селски” маршрути до Панчарево, Горни Лозен, Кокаляне и др.
Печелим това, че столичният автопарк ще разполага с 68 нови автобуса в отлично състояние, заяви пък Малина Едрева, председател на групата на ГЕРБ в общинския съвет. Така новите возила в столецата стават 110. С прекратяването на договора, местната управа спестявала 23 млн.лева.