„Син екран на смъртта“: Глобален срив при Microsoft покоси авиокомпании, медии, банки
IT проблемът при технологичния гигант доведе до хаос в множество индустрии от САЩ, през Европа до Австралия
Мащабен срив на компютърните системи, свързан с операционната система Windows и облачните услуги на Microsoft, доведе до глобален хаос в множество индустрии в петък. IT проблемът, който причинява познатия „син екран на смъртта“, спря полетите в САЩ, прекъсна телевизионните предавания в Обединеното кралство и засегна телекомуникациите в Австралия. Технологичният гигант съобщи в X, че работи за „ускорено облекчаване на последиците“.
Широкомащабното прекъсване доведе до нарушения при полетите, банките, медиите и компаниите по целия свят. Каскадата от смущения продължи часове, а технологичната компания заяви, че проблемът е свързан с достъпа до приложенията и услугите на Microsoft 365.
Уебсайтът DownDectector, който проследява съобщените от потребителите за прекъсвания на интернет, регистрира нарастващи проблеми с услугите на Visa, ADT security и Amazon, както и на авиокомпании, включително American Airlines и Delta.
Новинарските агенции в Австралия съобщиха, че авиокомпаниите, доставчиците на телекомуникационни услуги и банките, както и медийните оператори са прекъснали работата си, тъй като са загубили достъп до компютърните системи. Някои новозеландски финансови институции съобщиха, че също са били отрязани.
Microsoft 365 съобщи в X, че компанията:
работи по пренасочването на засегнатия трафик към алтернативни системи, за да облекчи въздействието по по-бърз начин“ и че „наблюдава положителна тенденция в наличността на услугите“.
Компанията не е отговорила на искането за коментар. Не е обяснила и причината за прекъсването.
Междувременно големите смущения, за които съобщават авиокомпаниите и летищата, нараснаха.
В момента изпитваме смущения в цялата мрежа поради глобален IT срив на трета страна, който е извън нашия контрол“, заявиха от Ryanair. „Съветваме всички пътници да пристигнат на летището поне три часа преди планираното време за излитане“.
Засегнати си и редица други летища. На австралийските, например, опашките се увеличиха, а някои пътници останаха блокирани, тъй като онлайн услугите за регистрация и кабините за самообслужване бяха изключени. Пътниците в Мелбърн чакаха на опашка повече от час, за да се регистрират.
Амстердамското летище „Схипхол“ съобщи на своя уебсайт, че прекъсването на работата е оказало „голямо влияние върху полетите“ от и до натоварения европейски център. Прекъсването на работата се случи в един от най-натоварените дни в годината за летището, в началото на летните отпуски на много хора.
Новинарските агенции в Австралия - включително ABC и Sky News - не успяха да излъчват по своите телевизионни и радио канали и съобщиха за внезапни изключвания на компютри с Windows. Някои водещи на новини предаваха на живо онлайн от тъмни офиси, пред компютри, показващи т.нар. „сини екрани на смъртта“.