„Алпи Инвестмънт“ ще подкрепя други марки в Amazon Marketplace
Различни брандове ще могат да се възползват от успешно изградената експертиза на компанията
![„Алпи Инвестмънт“ ще подкрепя други марки в Amazon Marketplace](/web/files/articles/136362/narrow_image/thumb_1040x585_drajshu.jpg)
Александър Драйшу, съосновател на „Алпи Инвестмънт“
Снимка: Алпи Инвестмънт
„Алпи Инвестмънт“ ще използва опита си, придобит от продажбата на различни биопродукти, за да подкрепи други марки в техния бизнес в Amazon Marketplace. Това заяви един от основателите на компанията Александър Драйшу в интервю с Ян Бехлер в официалния подкаст на Amazon Marketplace “Предприемачи на бъдещето”.
След 8 години в чужбина като консултант в международната компания Boston Consulting Group (BCG) и едва на 30-годишна възраст, Александър Драйшу решава, че е време за ново предизвикателство и създава собствен бизнес, базиран на услугата Fulfilement by Amazon (FBA).
Чрез FBA метода търговците могат да съхраняват стоката си в склад на компанията. Когато клиент поръча, Amazon изпраща стоката и се занимава с всички дейности, които трябва да се извършват – поддръжка на комуникация с клиента, опаковане на продуктите, приемане на върнати стоки, ако се наложи, и т.н.
Заедно със своя бизнес партньор Ивайло Даскалов, Драйшу решава да използва България като преимущество и двигател на „Алпи Инвестмънт“.
Помислихме къде има по-високи бариери за навлизане и съответно по-ниска ли е конкуренцията. Така се натъкнахме на хранителни стоки и нишови продукти, които са местно производство в България. По-специално билки, билкови чайове и билкови прахове“, каза Драйшу.
Компанията предлага тези продукти на всички европейски пазари на Amazon от 2019 г. с брандовете Alpi Nature и Idda Herbal. Alpi Nature дори е предпочетена от Amazon за едно от лицата на програмата им за външни търговци в техния немски маркетплейс.
Вече има около 350 артикула с над 800 варианта с марките на „Алпи Инвестмънт“, което генерира седемцифрен оборот на компанията.
Драйшу и Даскалов получават допълнителен тласък, след като започват да получават запитвания за покупки от т.нар. акселератори и компании за за инвестиции в рисков капитал – само година и половина след началото на дейността им.
Отначало това, разбира се, беше много примамливо, защото беше и признание за нас. Но бързо се замислихме: Защо всъщност трябва да продаваме на този ранен етап? Бяхме в бизнеса отскоро, но все пак видяхме голям растеж, а и все още имахме много идеи“, разказва Драйшу.
Така вместо да продадат компанията си, основателите на „Алпи Инвестмънт“ се вдъхновяват да я доразвият в посока на акселератор.
Вече имаме достатъчно персонал, посветен на анализа на категориите и продуктите, така че решихме да започнем да изграждаме наши собствени марки и в други сегменти“, каза още той.
Компанията е разработила модел, с който може да предложи на производителите ексклузивни търговски партньори за канала на Amazon, като се грижи за всичко – продуктовите им листинги, създаването и оптимизирането на съдържание, рекламата, логистичния процес и оптимизацията на стоката.
Марките печелят от „Алпи Инвестмънт“
Брандове, искащи да излязат на Амазон маркетплейсите, се възползват от успешно изградената експертиза на „Алпи Инвестмънт“.
Компанията се занимава с бизнеса с частни марки, както и с търговските партньорства за производители от България. В офиса на „Алпи Инвестмънт“ в София и в производствена площадка извън града, Александър Драйшу и Ивайло Даскалов вече са изградили екип от 35 човека, който съчетава широк спектър от умения – от логистика през маркетинг, реклама, ценообразуване, управление на инвентари и снабдяване до продажби.
„Алпи Инвестмънт“ стартира партньорство за продажби с немската марка автокозметика (грижа за автомобила) Fusion Skin. А за Драйшу навлизането в изцяло нови сегменти е логична стъпка.
Има изключително дълбока, специфична експертиза в екипа ни, независимо дали става дума за храни, хранителни добавки, или сега за автокозметика. Можем да трансферираме уменията си много добре. В същото време, разбира се, всяка нова категория е и предизвикателство, защото всеки сегмент има свои собствени специфики. Научихме много през първите няколко седмици с Fusion Skin", казва Драйшу.