Най-дългият мост в морето ще бъде открит тази седмица
Той свързва Хонконг, Макао и Китай
~ 2 мин.
Най-дългият морски мост в света ще бъде открит тази седмица, свързвайки Хонконг и Макао с континенталната част на Китай, като част от план за интегриране на специалните административни райони в Китай.
Мостът, носещ името Хонконг-Чжухай-Макао, чието изграждане е на стойност 20 милиарда долара, официално се открива във вторник на церемония, която китайският президент Син Дзинпин планира да посети, съобщава "Гардиън".
55-километровото съоръжение е ключова част от плана за свързване на Хонконг и Макао с 11 китайски града, за да се създаде високотехнологичен регион, който да съперничи на Силициевата долина.
Мостът свързва остров Лантау в Хонконг с Чжухай на южното крайбрежие на провинция Гуандун и хазартния център на Макао, популярно туристическо място за китайците.
Той обаче няма да може да се ползва от всякакви пътници.
Частните автомобили ще могат да го използват само със специално разрешително. Предвидено е той да се ползва предимно от частни автобуси и товарни автомобили. Мостът няма да се обслужва от обществен транспорт.
Изграждането на моста среща доста критики от гражданите, които смятат, че проектът не изразходва ефективно публичните средства.
В процес на изграждане от 2009 г., съоръжението се поддържа от три кабелни моста и е проектирано така, че да издържа на ветровете до 340 км/ч., на земетресение от 8-а степен по Рихтер и на тайфуни. Подземен тунел от 6,7 километра и с два изкуствени острова също са част от проекта.
Мостът, носещ името Хонконг-Чжухай-Макао, чието изграждане е на стойност 20 милиарда долара, официално се открива във вторник на церемония, която китайският президент Син Дзинпин планира да посети, съобщава "Гардиън".
55-километровото съоръжение е ключова част от плана за свързване на Хонконг и Макао с 11 китайски града, за да се създаде високотехнологичен регион, който да съперничи на Силициевата долина.
Мостът свързва остров Лантау в Хонконг с Чжухай на южното крайбрежие на провинция Гуандун и хазартния център на Макао, популярно туристическо място за китайците.
Той обаче няма да може да се ползва от всякакви пътници.
Частните автомобили ще могат да го използват само със специално разрешително. Предвидено е той да се ползва предимно от частни автобуси и товарни автомобили. Мостът няма да се обслужва от обществен транспорт.
Изграждането на моста среща доста критики от гражданите, които смятат, че проектът не изразходва ефективно публичните средства.
В процес на изграждане от 2009 г., съоръжението се поддържа от три кабелни моста и е проектирано така, че да издържа на ветровете до 340 км/ч., на земетресение от 8-а степен по Рихтер и на тайфуни. Подземен тунел от 6,7 километра и с два изкуствени острова също са част от проекта.
Изграден е от 400 000 тона стомана - 4 пъти и половина повече от прочутия мост Голдън Гейт в Сан Франциско.
Кулите над моста са проектирани да изглеждат като делфини, в чест на белия делфин, китайски възли и мачтата на лодка, според дизайнера на моста. Кривите на пътя пък целят той да прилича на змия.