45% скок на продажбите на електромобили в САЩ за година
До 2025 г. електрическите коли може да съставляват 10% от всички продажби на автомобили
~ 2 мин.
Електрическите превозни средства неочаквано бързо надграждат репутацията си на нишова пазарна стока и започват да се разпространяват сред все повече хора. Свидетелство за това са данните в последният доклад на InsideEVs за продажбите на електромобили и хибридни автомобили в САЩ. Според него те са нараснали с 45% за последните 12 месеца спрямо предходната година.
Скокът е отбелязан за периода от юли 2016 г. до юли 2017 г. За въпросното увеличение допринася и фактът, че все повече производители включиха в портфолиото си такива еко автомобили.
За същия период например Tesla е реализирала повече от 28 000 продажби на Model S, пише Futurism. Chevy пък е продала 25 800 от своя хибрид Volts. На трето място в класацията е Model X отново на Tesla с 21 000 бройки.
Любопитно е, че появилият се в края на миналата година Prius Prime на Toyota има реалния шанс да отбележи силна първа година и да стане третият най-продаван електрически хибрид за периода от януари 2017 г. насам.
Бъдещето на индустрията
45-процентният ръст на продажбите е не малък скок на фона на представянето на електромобилите през изминалите години. От Съюза на заинтересованите учени отбелязват, че продажбите на „plug-in“ моделите нарастват ежегодно с по около 32 на сто от 2012 г. до 2016 г. Те прогнозират, че с тази скорост електрическите коли ще представляват 10% от всички продажби на автомобили в САЩ през 2025 г.
Ако последните 12 месеца са показателни за промяна в поведението потребителите, то очакванията са, че този темп на растеж може да се запази и в следващите няколко години.
Тенденциите сочат, че възходящият тренд ще се запази предвид поевтиняването на батериите и изграждането на по-широка мрежа от зарядни станции. Всичко това ще спомогне за намаляване на разходите и ще стимулира повече хора да инвестират в екологичните коли, убедени са анализаторите.