Стартъп получи $7 млн., за да изработи холографски екран на бъдещето
Light Field Lab работи върху нов вид дисплей, който ще може да показва 3D обекти в реалния свят
~ 2 мин.
Най-голямата сензация на фестивала Coachella през 2012 г. не беше нито един от изпълнителите на сцената, а „появата“ на покойния рапър Тупак Шакур. Той възкръсна пред очите на зрителите чрез специална холографска технология. „Това обаче не беше истинска холограма“, обяснява пред Business Insider Джон Карафин, изпълнителен директор Light Field Lab, който преди това е работил за компанията, подготвила проекцията на Тупак.
Той обяснява, че става дума за стар визуален трик, наречен „Pepper’s Ghost“, но по своята същност не и истински триизмерен образ. Макар и да не е същинска холограма, експериментът доказа какво силно въздействие би могъл да има един такъв инструмент.
Сега Карафин има амбицията да организира концерт с истински холограми – 3D изображения с обем, които хората могат да наблюдават от различни ъгли. Тази технология все още не съществува, но целта на Light Field Lab е да усъвършенства разработките си, така че да може още през 2020 г. да организира подобно иновативно преживяване.
В момента компанията работи върху нов вид дисплей, който да показва такива 3D обекти в реалния свят. Устройството ще бъде тествано при затворени врати още тази година. То прилича на малък телевизор или екран, проектиращ холограми пред себе си. Идеята на Карафин е да съчетае много на брой от тези дисплеи в една огромна стена. „Засега Light Field Lab е фокусирана в усъвършенстването на по-малък прототип“, казва изпълнителният директор на компанията.
Изграждане на прототип за милиони
Идеята на Light Field Lab е с крачка по-близо до осъществяването си, след като в сряда стана ясно, че компанията е получила финансиране от 7 млн. долара. То идва от фондовете Sherpa Ventures и Khosla Ventures.
Няколко са причините, поради които компанията е успяла да привлече вниманието на инвеститорите в ранна фаза. Първо, преди да основат своя стартъп Карафин и неговите двама съдружници са работили за Lytro – компания, произвеждаща камери, които могат да заснемат цялата сцена, а не само в 2D приближение.
Другата причина е, че Light Field Lab работи с добавена реалност (AR) – актуална и все по-сериозно навлизаща технология днес, застъпена включително от големи компании като Microsoft. Но ако очилата Hololens на гиганта позволяват на човек да вижда изображенията само през малко екранче, то иновацията на Light Field Lab обещава AR преживяване без наличието на такива приспособления.
Стартъпът планира да използва полученото финансиране, за да оптимизира своя прототип още тази година. Екипът на компанията, състоящ се от петима служители, досега е успял да изработи устройство с размери 4х6 инча (около 10х15 см). Сега целта е да сглобят панел 2х2 фута (малко повече от 60х60 см).
Голямата цел на Light Field Labs е да внедри технологията си в киносалони, театри, спортни и концертни зали, а не да предложи потребителско устройство за дома.