60% от интернет потребителите пазаруват онлайн
За 20% от анкетираните средната цена на покупката е между 26 и 100 лв, а при други 20% сумата се покачва от 101 до 250 лв.
Около 60% от българските потребители са пазарували онлайн, а 99% са наясно с възможността да пазаруват в мрежата. Това показват данните от проучване на Gemius, изготвено по поръчка на сайта за безплатни обяви Prodavalnik.com. Проучването е направено сред 1100 интернет потребители в България на възраст 15-65 години, живеещи в големи, средно големи и по-малки градове.
Анкетата е показала, че все повече онлайн потребители са готови да продадат личните си вещи онлайн. Мъжете в изследването заявяват, че купуват по обява най-често техника, принадлежности, свързани с хобита и предмети с антикварна и колекционерска стойност. Жените се интересуват повече от изгодни покупки на дрехи, бижута, обувки и аскесоари втора ръка.
Интернет се оказва и най-популярният източник на потребителска информация за различни продукти. Над 50% от участниците в изследването споделят, че търсят информация за музика, книги, филми, туристически услуги и техника именно в мрежата.
Повече от 70% от участвалите в проучването изтъкват като основни причини да пазаруват онлайн, възможността да спестят време и пари, да направят поръчката по всяко време, да получат доставката у дома, да се сдобият с трудно откриваеми стоки, да участват в промоции и в крайна сметка - да пазаруват на цени, по-ниски от тези, в традиционните магазини.
Българинът е готов да отдели все по-голяма сума за покупки през интернет. За 20% от анкетираните средната цена на покупката е между 26 и 100 лв, а при други 20% сумата се покачва от 101 до 250 лв.