Apple вече може да продава новия iPad в Китай
Досега компанията водеше съдебни спорове за името с китайската Proview
Най-голямата технологична компания в света - американската Apple най-после успя да пусне новия си модел iPad на китайския пазар. Досега американците имаха проблем с китайската Proview, която притежава правата върху името на продукта в страната.
За да постигне споразумение Apple плати 60 млн. долара на почти фалиралата Proview. С парите китайската компания ще плати част от дълговете си към кредиторите. Proview настояваше за обезщетение от 1.57 млрд. долара, което до голяма степен щеше да реши финансовите и проблеми.
По-рано този месец Apple се съгласи да плати 60 млн. долара на китайската компания Proview, за да разреши споровете около собствеността на наименованието "iPad" в Китай. Proview твърдеше, че е запазила правата върху името на най-известния продукт на американската компания в страната.
Интересът към таблета е толкова голям, че технологичният гигант изисква от купувачите да правят предварителни поръчки, за да се избегнат дългите опашки.
Китай е вторият най-голям пазар за Applе след САЩ и източник на голяма част от растежа на продажбите на електронния гигант.
В момента Apple доминира на пазара на iPad в Китай, като притежава 70% пазарен дял. Заради забраната за продажби обаче Lenovo Group със своя Lepads и Samsung Electronics със Galaxy Tabs набират скорост.
По данни на IDC от третото тримесечие на 2010 г. до март 2012 г. Apple са продали 6 млн. устройства iPad в Китай.