Кризата удря и пазара на луксозни автомобили
Porsche и Daimler станаха поредните примери за разрастващия се срив в продажбите на европейските автомобилостроители
Daimler и Porsche предоставиха доказателства, че най-голямата криза на европейския автомобилен пазар от 17 години е започнала да се разпространява вече и към луксозните марки, отразявайки по-широките измерения на рецесията, която се разпростира от Южна Европа към Германия
Базираната в Щутгарт, Германия Daimler заяви вчера, че оперативната печалба на Mercedes-Benz Cars ще падне тази година, намаляване е дори под предишната цел, която беше запазване на нивото от 2011 г. В същото време Porsche обяви планове за построяване на 155 000 по-малко спортни коли под първоначално планираните за следващата година.
Daimler, Porsche, Bayerische Motoren Werke (BMW) и брандът на Volkswagen Audi бяха сред марките доказали, че са устойчиви на срива в продажбите, които тормозят Fiat, PSA Peugeot Citroen и Renault. Германските автомобилостроители досега бяха поддържани от силен вътрешен пазар и бум в износа към Китай и САЩ, но тези пазари сега показва признаци на отслабване.