Печалбата на Coca-Cola намаля след по-слаби продажби в Европа
Общите приходи на компанията се свиват с 2.6% до 12.7 млрд. долара
Най-големият производител на безалкохолни напитки в света - американският конгломерат Coca-Cola Co, отчете с 4% по-ниска печалбата през второто тримесечие на 2013 г. В основата на слабия резултат е свиването на продажбите на компанията в Европа.
Нетната печалба за периода намалява до 2.68 млрд. долара, или 59 цента на акция, а година по-рано беше 2.79 млрд. долара, или 61 цента за акция, се казва в съобщение на базираната в Атланта, Джорджия компания. Отчетената печалба съответства на средната прогноза на 16 анализатори, анкетирани от Bloomberg. Главният изпълнителен директор на Coca-Cola Мухтар Кент е направил опит да компенсира по-слабото търсене в Европа с повишаване на цените на продуктите.
Продажбите на Coca-Cola на Стария континент са се свили с 4% заради бавното възстановяване на икономиката в региона. В световен мащаб продажбите на компанията са се повишили с 1%, което е далеч под очакванията на анализаторите за 3.3% ръст. Общите приходи на Coca-Cola намаляват с 2.6% до 12.7 млрд. долара, докато предварителната прогноза беше за оборот от 13 млрд. щатски долара.
В предварителната търговия в Ню Йорк книжата на Coca-Cola се понижиха с 2.6% до 39.95 долара за акция. От началото на годината до вчера капитализацията на компанията е нараснала с 13%, докато широкият щатски индекс Standard & Poor's 500 е добавил 18% към стойността си.