Ръстът на приходите на Heineken разочарова инвеститорите
Повишението на продадения обем бира също е под предварителните прогнози
Холандската компания Heineken, която е третият по големина пивовар в света, отчете ръст на продажбите, който обаче се оказа разочароващ за анализаторите. В основата на по-слабия ръст е слабото потребителско търсене в Холандия, Великобритания и Португалия, което доведе и до спад на продадения обем бира в Западна Европа, пише Bloomberg.
Приходите на Heineken са се увеличили 4% през третото тримесечие, се казва в съобщение на базираната в Амстердам компания. Повишението е по-малко от отчетения 4.5% ръст за полугодието. Ръстът е и под предварителната прогноза на анализаторите, които очакваха 5% повишение на оборота.
Обемът на продадената бира нараства с 2.2%, докато прогнозата на пазарните специалисти беше за 3.2%. Продаденото количество пиво е намаляло с 2.1% в Западна Европа, но за сметка на това се е повишило с 5.2% в Северна и Южна Америка. Повишенията на приходите и обема продукция са от основната дейност и от тях са изключени ефектите от придобиванията.
След изнесените данни книжата на Heineken се сринаха с 3.1%. В края на търговията в Амстердам дяловете на пивоварната се търгуваха с 1.81% спад на нива 46.80 евро за акция. Heineken беше най-губещият син чип във водещия холандски индекс AEX.
Heineken има бизнес и в България. Холандците притежават пивоварната "Загорка", а чрез нея още десетки известни на пазара брандове бира.