Социалните мрежи и природните бедствия
Оказа се, че хората най-често ъпдейтват статуса си във Facebook при земетресение
Снощи около 03:00 имаше земетресение от 5,8 по скалата на Рихтер, което разтресе западната част на страната, но се усети дори и по Черноморието. Епицентърът се оказа на 25 км западно от София и на 9 км северно от Перник.
След няколкото последвали вторични труса, най-силният от които с магнитут 4,9, около 4 и 30, всичко се поуспокои. Много хора излязоха по улиците на големите градове в страната. Дори цели семейства потеглиха към открити пространства с колите си.
За щастие поне за момента няма данни за пострадали, въпреки че има много сигнали за паднали мазилки, комини, прозорци и дори стени на сгради.
Няколко часа по-късно темата постепенно се измести от земетресението в София към начина му на отразяване в мрежата. Какво стана през това време там?
В Интернет безспорно беше най-динамично. Социалните мрежи Facebook и Twitter буквално гръмнаха от хора, съобщаващи повече от самите медии. Те обсъждаха случващото се в шеговит тон, препращайки линкове към световни сеизмологични институти. Дори се появи класация какво прави човек по време на земтресение. Най-голям брой гласове естествено събра отговора, че ъпдейтва статуса си във Facebook.
Социалната мрежа се превърна в място, където потребителите споделяха емоции и търсиха съмишленици, с които да прекарат оставащите часове до сутринта. Те съобщаваха за квартални магазинчета, които изкарват маси навън, приканвайки всички да се съберат на по чаша ранно кафе.
При липсата на актуална информация се оказа, че в такива ситуации можем да разчитаме основно на приятелите си през интернет. Комуникацията и желанието за споделяне през социалните мрежи се оказа по-силно от страха от природното бедствие.
Ако земетресението се беше случило в САЩ, това неминуемо щеше да повлияе на компанията. Ситуацията щеше да даде положително отражение върху иначе сриващите се акции на Facebook. Но понеже центърът на негативните събития отново бе в България, а не в страната на неограничените възможности, оживлението в мрежата няма да даде подобен ефект на международните пазари. Въпреки това Facebook беше мястото, където повечето хора потърсиха убежище.
Информационна Агенция Икономика