BMW купува батерии за $4.7 млрд. от Китай
Част от продукцията ще бъде произведена в нов завод в Германия
~ 1 мин.
BMW планира през следващите пет години да купи батерии за общо 4 млрд. евро (4.7 млрд. долара) от китайския производител Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL).
Дългосрочният договор предвижда батерии за 1.5 млрд. евро да дойдат от нов завод на CATL в град Ерфурт, столица на германската провинция Тюрингия. Останалите количества ще бъдат произведени в Китай.
Очаква се днес да бъде подписан договорът за строителството на новия завод в Германия по време на посещението на китайския премиер Ли Къцян в страната. Ходът на Пекин идва на фона на предупреждения, че липсата на собствени производствени мощности в Европа за батерии за електромобили би могла да направи европейската автомобилна промишленост уязвима и прекалено зависима от чуждестранните.
Основателят на Tesla Илон Мъск говори за създаване на една от т.нар. „Гигафабрики” (Gigafactories) близо до френско-германската граница.
От BMW са казали, че са покрили някои от разходите за фабриката на CATL в Ерфурт, но са отказали да кажат точно колко. Компанията е инвестирала и в разработка на батерии, но така и не е било решено дали да започне да ги произвежда сама. Директорът по продажбите на германския автопроизводител обаче не отхвърля тази идея.
Дългосрочният договор предвижда батерии за 1.5 млрд. евро да дойдат от нов завод на CATL в град Ерфурт, столица на германската провинция Тюрингия. Останалите количества ще бъдат произведени в Китай.
Очаква се днес да бъде подписан договорът за строителството на новия завод в Германия по време на посещението на китайския премиер Ли Къцян в страната. Ходът на Пекин идва на фона на предупреждения, че липсата на собствени производствени мощности в Европа за батерии за електромобили би могла да направи европейската автомобилна промишленост уязвима и прекалено зависима от чуждестранните.
Основателят на Tesla Илон Мъск говори за създаване на една от т.нар. „Гигафабрики” (Gigafactories) близо до френско-германската граница.
От BMW са казали, че са покрили някои от разходите за фабриката на CATL в Ерфурт, но са отказали да кажат точно колко. Компанията е инвестирала и в разработка на батерии, но така и не е било решено дали да започне да ги произвежда сама. Директорът по продажбите на германския автопроизводител обаче не отхвърля тази идея.