Медиите ще бъдат по-добре представени във Facebook
Социалната мрежа тества нова функция, за която още не е сигурно какъв успех ще има срещу фалшивите новини
Facebook продължава да следва своята мисия да се бори срещу това да бъде поле за разпространение на пропагандни и фалшиви новини. Компанията е започнала да изпробва нов бутон, който извежда допълнителна информация за медията, от която е дадена публикация, както и контекст към предоставената новина, пише The Verge.
Новият бутон е малка буква „i” (от думата “Information”; „информация”). Натискането му показва малко прозорче с кратко представяне на медията. Въпросната информация ще бъде изтегляна от дигиталната енциклопедия Wikipedia.
Информацията, която ще бъде предоставяна, обаче няма да е особено полезна да разберем дали даден източник на информация е надежден или не. Новата функция, освен краткото представяне от Wikipedia, ще включва само бутон за абониране за медията, както и карта на споделянията на публикацията ѝ. Въпреки че тази карта би могла да подскаже по някакъв начин каква аудитория следи медията и съответно надежден източник ли е тя, определено липсва еднозначен признак за достоверността на източника.
От The Verge коментират, че проблемът дори не е дали даден източник е надежден или не, а че хората не се интересуват от това. Те дават за пример американския президент Доналд Тръмп, който редовно пренебрегва някои от най-уважаваните новинарски институции в САЩ без никаква причина. Неговите поддръжници биват насърчавани да вярват единствено на източници, които подкрепят съществуващите им гледни точки или гледните точки на президента. „Затова откъде идва новината няма значение; има значение, каква история разказва”, заключават от американското издание.