SAP и Publicis One със стратегическо партньорство за България
Двете компании си подават ръка в сферата маркетинга
~ 3 мин.
Софтуерната компания SAP и групата за маркетингови комуникации Publicis One обявиха стратегическо партньорство на българския пазар. Двете си подават ръка, като идеята им е да имплементират решението за контекстуален онлайн маркетинг SAP Hybris Marketing, стана ясно по време на събитие днес.
Този инструмент предлага анализи, сегментация и оптимизация на данни в реално време, спомагайки за разработването на персонална, устойчива и ефективна дигитална стратегия за компании с различен спектър на дейност.
Двете компании решиха да обединят сили именно сега, водени от предизвикателствата в съвременните условия на дигитална трансформация на бизнес процесите, когато играчите имат все по-голяма нужда от анализ на огромни обеми от бази данни, за да изградят качествени и успешни маркетингови стратегии.
Ако преди няколко години понятието за дигитална стратегия дори не съществуваше като такова, то днес това е нещо изключително важно. Хората отдавна са разбрали значението на виртуалното присъствие във Facebook и Google например, но доскоро тези канали се използваха непоследователно без да се задълбочава мисленето в търсене на това как през тях да се достига до един и същи потребител.
Междувременно явлението „big data” (масивите от бази данни) съществува отдавна, но на него се погледна с други очи през 2010-2011 г., когато петте ключови играча – Apple, Facebook, Google, Amazon и Microsoft, го превърнаха в нещо наистина значимо, когато започнаха да генерират подробна информация за потребителските навици. „Те имат набор и господство върху този набор от данни и това ги прави толкова важни“, обяснява Петя Лакова от Publicis One.
Пазарната ситуация показва, че в България от дълги години компании от различни индустрии и сектори събират данни за потребителите си и за своите продукти и услуги, но рядко ги анализират и използват по правилния начин, за да формират маркетинговите си и бизнес стратегии.
„86% от всички потребители са склонни да плащат повече, ако те наистина са третирани като клиент, въвлечен в цялостния процес на купуване, на общуване, на споделяне на идеи, и цялото това нещо да бъде превърнато в пълноценно изживяване“, изтъква Румяна Тренчева, изпълнителен директор на SAP за Югоизточна Европа. Тя допълва, че 23% от премиум клиентите на всеки бранд или индустрия, са тези хора, които действително са лично ангажирани към компанията и са таргетирани правилно.
„Ако ние успеем да използваме тази човешка наша склонност да бъдем интерпретирани в цялостта на нуждите си, ние не само ще бъдем удовлетворени, но и ще сме склонни да плащаме повече“, обобщава Тренчева, според която по този начин цялата екосистема ще се задвижи по-добре.
Партньорството на Publicis One и SAP има за цел да развива именно маркетинг стратегиите на ключови клиенти от различни сектори – по-конкретно такива, които управляват мащабни бази данни като банки, телекоми, застрахователи, ритейлъри, автомобилни производители и др. Фокусът на Publicis One ще бъде върху няколко ключови клиента в страната с амбицията да разгърне услугата в бизнеси от Централна и Източна Европа, като се превърне в център за постижения в този регион.
„Чрез опознаването на клиента се достига до истинските му мечти. Нужни са единствено правилна технология и подход. SAP Hybris Marketing предоставя инструментите, необходими за по-доброто разбиране на потребителя, а опитът и експертизата на Publicis One ще помогнат на нашите клиенти правилно да боравят с тази информация при създаването на своите нови кампании и “disruptive” стратегии“, каза Румяна Тренчева.
„Партньорството ни със SAP е плод на желанието да съчетаем дългогодишна експертиза в дигиталната реклама с т.н. Big Data, от която да добием задълбочено познание за потребителите и тяхното поведение онлайн. Това ще ни позволи да разберем от какво имат нужда те наистина, чрез темите, които ги интересуват най-много, и да създадем по-добро потребителско преживяване. За компаниите това означава подобряване на ефективността и крайните резултати”, заяви Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis One.
В тази връзка SAP Hybris Marketing позволява контекстуален маркетинг в реално време, като помага на маркетолозите да развият по-задълбочено познание за потребителите си - да знаят какво е направил клиентът, какво може да направи и най-важното - какво ще направи. Решението създава динамичен профил на купувача, предлага таргетиране и сегментация на аудиторията със съвременни визуални инструменти, извършва семантични анализи на структурирани и неструктурирани данни, чрез които произвежда прогнози и оценки в реално време.