След една година въвеждаме цифрова храна
Искаме да ви отведем на място, на което да забравите за плащанията, заяви Хавиер Перес
![След една година въвеждаме цифрова храна](/web/files/articles/56900/narrow_image/thumb_1040x585_itemhavierperez.jpg)
След година ще въведем цифрова храна. Това заяви Хавиер Перес, президент на MasterCard за Европа, по време на технологичния фестивал в София Webit, предава репортер на Economic.bg.
Как може да я ядете? Това е предварително платена електронна карта, която се зарежда с дарения от световната програма за храна. Така бежанците и други уязвими хора могат да имат по-добър достъп до храна, обясни той.
Иновацията е пример за това как трябва да променим начина си на мислене. MasterCard и WFP започнаха да си сътрудничат още през 2012 г., за да осигурят иновативни решения, които да отговарят на нуждите на уязвимите групи от населението. MasterCard е силна в технологии и системи за разплащане, а WFP - в предоставянето на хранителна помощ.
Перес обясни още, че потребителите очакват иновации от сектора на разплащанията. „Няма ли да бъде по-лесно, ако се създаде единна система и само с едно докосване на телефона, знаете къде се намирате и може да получавате съобщения за всичко.” Това очаква потребителят от нас, това е секторът на разплащанията", добави той.
Компанията, с която работим иска да подобри обслужването на клиентите си. Например, искате да си купите по-широко място в самолета, но няма. Ако отидете 15 минути преди полета може да се окаже, че едно такова място се е освободило, но може и да не се е. Ако обаче линията има дигитален портфейл, ще получите съобщение за това.
Връзката между плащанията и преживяването на потребителя, който иска да направи дадено нещо, е двигател на пазара. „Помислете за Uber, за вашите такситa, как може да плащате, ако имате такава карта във вашия електронен портфейл. Ние искаме да извървим този път с нашите клиенти. Потребителят има нужда от тези неща“, подчерта Перес.
„Как можем да подобрим връзката с потребителя? Като мислите за това не забравяйте за плащанията – те са важни за добро или за лошо. Той коментира, че днешният потребител очаква да му се предоставят различни услуги – дигитални, интелигентни, всеотдайни.
„Ние заедно можем да помогнем на света да се превърне в място, където тези преживявания на потребителите са много по-приятни. Трябва да продължаваме с тази верига от промени. Ако имате идеи, елате при нас – ние искаме да ви помагаме", президент на MasterCard за Европа.