Google създава алтернатива на интернет бисквитките
Компанията работи по AdID, която цели да намери баланса между допустимото събиране на информация и запазване на личното пространство на потребителите
Световният гигант Google разработва алтернатива на интернет бисквитките (Cookies), съобщава Financial Times. Компанията работи по AdID, която цели да намери баланса между допустимото събиране на информация и запазване на личното пространство на потребителите. Идеята е да се заменят използваните в момента "външни" бисквитки, които рекламните компании ползват, за да следят действията ни в мрежата с маркетингова цел.
Бисквитките са малки файлове, които уебстраниците дават на браузърите и които съдържат основна информация за потребителите. Благодарение на тях браузърът помни името и паролата ви за даден акаунт, за да не ги въвеждате отново. Чрез тях се запазват и персонализираните настройки в някои страници.
Освен това бисквитките могат да се използват и за следене на онлайн активността на потребителя. Чрез тях сайтовете и рекламните мрежи могат да научават подробности за вас и да ви предлагат подбрани реклами и съдържание.
Сегаа AdID ще може да замени класическите бисквитки напълно. Освен това потребителите ще могат да си създават втори AdID профил, който да е самостоятелен от основния, и да могат да сърфират без притеснения.
По думите на шефът на компанията, занимаваща се с онлайн реклама Triggit Зак Коелиус, забраната над бисквитките от трети страни няма да наруши ефективността на таргетираната реклама, а просто ще даде повече власт на големите компании.