Капитализацията на Facebook надхвърли $200 млрд.
Компанията вече е двадесет и втора по големина в света
Пазарната капитализация на Facebook надхвърли 200 млрд. щатски долара, след като инвеститорите оцениха високо потенциала на компанията в мобилната реклама, пише Bloomberg.
Акциите на социалната мрежа се покачиха с 0,8% до затварянето на вчерашната търговия в Ню Йорк и достигнаха 77,89 долара за брой. Това превърна компанията в двадесет и втората най-голяма в света - една позиция зад Verizon Communication и една пред Toyota Motor.
Дяловете поскъпнаха с 9,3% от 23 юли насам, след като Facebook обяви 61% ръст в приходите от продажби за второто тримесечие. Отчетени бяха 2,91 млрд. долара, делът на мобилните устройства в тях се покачи от 59 на 62%.
Резултатите са до голяма степен следствие от повишаването на цените за поставяне на рекламно съдържание. Средната цена, която плащат желаещите да популяризират продуктите и услугите си в социалната мрежа е нараснала почти двойно за една година. В същото време броят на импресиите се е понижил с около 25%.
Facebook концентрира 5,8% от дигиталната реклама през 2013 г., който е с 1,7 процентни пункта по-висок дял, в сравнение с 2012 г. Пазарът в този сегмент в глобален план нараства с близо 15% през изминалата година до 120 млрд. долара и се очаква да възлезе на 140 млрд. долара през тази.
Пазарният оптимизъм се оказа благоприятен и за състоянието на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг, който, според Bloomberg, заема тринадесетото място сред най-богатите личности на планетата. Активите на тридесетгодишният предприемач, притежаващ 61,6% от акциите с право на глас в компанията, се оценяват вече на 34,5 млрд. долара.
За последните дванадесет месеца книжата са донесли доходност от 81%, при 21% за индекса S&P 500.