Кризата ще върне интереса към универсалната пощенска услуга
Помагаме на клиентите да управляват разумно разходите си, казва Павел Петров, основател и собственик на М&БМ Експрес
Павел Петров е основател и собственик на M&BM – най-голямата частна компания в областта на аутсорсинг услугите по печат, пликоване и доставка на кореспонденция в България.
Г-н Петров, през май Австрийските пощи купиха 26% от частния пощенски оператор M&BM Express. Защо избраха вашата компания, за да влязат на българския пазар? Вие ли решихте да продавате и потърсихте купувач?
Преди година и половина се проведе среща в австрийското посолство на Българо-австрийския бизнес форум, чийто член съм и аз. На форума присъстваха Негово превъзходителство Герхард Райвегер, посланик на Австрия в България, и Михаел Ангерер, търговски съветник към австрийското посолство. След срещата господин Ангерер попита дали бихме желали да се срещнем с Австрийските пощи, защото те се интересуват от пазара на пощенски услуги в България. Нашият отговор беше, че приемаме такава среща на драго сърце и така се осъществи първият контакт. Има 6 универсални пощенски оператора в България.
Ние сме един от тях. Когато австрийците дойдоха на първата ни среща, разбрахме, че вече са направили обстойно проучване и знаеха много добре кои точно сме ние и къде сме на пазара на пощенски услуги. Оттам започна всичко. Никога не съм мислил, че ще продам някоя от компаниите си или част от нея. И казах абсолютно същото и на сина си преди 5 години, когато той ми обясняваше, докато работеше в САЩ, че „там фирмите се развиват до определен момент и след това или се продават, или се прави по-голям конгломерат, за да продължават да работят”. Но намерението на такава по мащаби компания като Австрийските пощи да купи част от M&BM Express е признание, че сме направили един наистина продаваем продукт.