Възходът на Netflix продължава и след забраната за споделяне на пароли
Пионерът във видео стрийминга е изправен пред насищане на пазара в САЩ и планира от следващата година да спре да отчита колко нови абонати е добавил
![Възходът на Netflix продължава и след забраната за споделяне на пароли](/web/files/articles/145170/narrow_image/thumb_1040x585_netflix.jpg)
Снимка: Depositphotos
Стрийминг платформата Netflix е привлякла повече от 8 млн. абонати през второто тримесечие, след като ограничи споделянето на пароли, предава Reuters.
Нарастването на абонатите надхвърли прогнозата на анализаторите, които бяха за 5 млн., но Netflix даде предпазливи насоки за третото тримесечие. Компанията каза, че рекламният бизнес няма да се превърне в основен двигател на растежа на приходите поне до 2026 г.
Пионерът във видео стрийминга е изправен пред насищане на пазара в Съединените щати и планира от следващата година да спре да отчита колко нови абонати е добавил. Инвеститорите се фокусират върху сравнително новия рекламен бизнес на компанията като потенциален източник на растеж.
Анализаторът на Third Bridge Джейми Лъмни коментира, че рекламният бизнес на Netflix „все още трябва да се докаже от гледна точка на приходите“.
Нашите експерти подчертават, че Amazon направи много по-голям удар на рекламния пазар и Netflix трябва да продължи да работи в мащаб в този сегмент, ако иска да бъде основен играч“, смята Лъмни.
За периода от април до юни Netflix отчете 4.88 долара печалба на акция спрямо консенсусната прогноза за 4.74 долара, според прогнозата на LSEG. Приходите за тримесечието са достигнали 9.56 млрд. долара, в съответствие с прогнозите.
Към края на юни общият брой на абонатите на Netflix по целия свят е достигнал 277 милиона.
Платформата твърди, че услугата ѝ, включваща реклами, е нараснала с 34% спрямо предходното тримесечие, но не казва колко точно абонати са избрали тази опция.
„Нашият рекламен бизнес расте добре и допринася все по-значимо към общия“, посочва Netflix в писмо до инвеститорите.
Изграждането на един бизнес от нулата отнема време – и съчетано с големия размер на нашите приходи от абонаменти – ние очакваме рекламата да бъде основен двигател на растежа на нашите приходи през 2024 или 2025 г.“, допълва гигантът.