Министър Папазов отчете 2 млн. лв. щети от влака в Калояновец
Целият подвижен състав е тотална загуба, локомотивът не подлежи на ремонт, отсече шефът на МТИТС
Щети за 2 млн. лв. са нанесени при инцидента на пътническия влак край гара Калояновец. Това отчете пред журналисти в Бургас министърът на транспорта Данаил Папазов.
Според него целият подвижен състав е „тотална загуба”. „Локомотивът не подлежи на ремонт. Той за съжаление беше един от най- добрите на БДЖ. Почти всички вагони излизат от рециклиране. Бяха в много добро състояние и именно за това ги пуснахме по морето за да усетят все пак гражданите които ползват този вид транспорт и по-високо качество, но за съжаление се получи този инцидент и е целият подвижен състав е тотална загуба. По предварителна оценка, подвижният състав е около два милиона лева”, обясни министър Папазов.
Той коментира още, че към настоящия момент разследването продължава. Като допълни, че неговото лично мнение е, че инцидентът се случил „вследствие на превишената скорост на движение на влака”. „Какви са причините тази скорост да е по-висока ще се доказва от следствените органи”, каза министърът.
Папазов съобщи, че е разпоредил нова проверка, която да установи дали има пропуски по допускане на лица, които управляват локомотивите, практиката която те изпълняват преди да започнат да работят реално.
По думите му, и двамата машинисти- загиналият и помощникът му са дългогодишни работници. Според колегите на загиналия машинист той е бил „един от най- добрите професионалисти, а неговият помощник е работил 6 години като машинист на товарен и също е имал опит, макар че от няколко седмици е работел на пътнически влак”.
Шефът на МТИТС е на мнение, че причините за инцидента ще бъдат установени категорично от следствието. „Относно сигурността на железопътния транспорт, той заяви, че е това е един от най-сигурните видове транспорт. Продължавам да твърдя, че това е един от най-сигурните транспорти”, увери Данаил Папазов.
Министърът поясни, че когато се ползват технически средства „по субективни или обективни причини настъпват някакви събития”. Той обаче оправда БДЖ с аргумента, че „това не е изолиран случай само в България”. „Такива тежки инциденти с висока скорост се случиха и в Европа и на други места по света, но след въвеждането на системата за качество в БДЖ има процедури, които дават достатъчно основание цялата техника, която се използва за превоз на пътници да бъде проверявана щателно така, че да не се допускат инциденти”, обобщи Папазов.