Разпродажбите набират скорост у нас
Мащабните им са далеч от тези в чужбина, които привличат опашки от тъмни зори
В разгара на летните намаления витрините в София са пълни с примамливи предложения. Почти всички магазини привличат клиенти с атрактивни оферти за намаления стигащи до 70%. Започнаха ли и в България истинските разпродажби или зад намаленията се крият уловки?
Макар и все още далеч от мащабите на разпродажбите в западна Европа и Съединените щати, намаленията у нас също стават все по-примамливи.
Съветът, за да сме сигурни в покупката си, е прост - да не се хвърляме на първия магазин и да не разчитаме само на обявения процент намаление.
"Ако си харесате продукт, който е солидно намален, твърде вероятно е с една половинчасова обиколка по търговската улица да намерим същия артикул в още 2-3 магазина и сравнявайки абсолютната стойност на тези цени - ще вземем най-доброто решение", каза пред БНТ Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители".
У нас разпродажбите набират скорост, но все още са далеч от мащабните кампании в чужбина, които привличат опашки от тъмни зори. А основната причина е, че пазарът е малък, търговците зареждат малко и затова по-скъпа стока, а потреблението е свито заради ниските доходи. Така или иначе обаче промоциите стават все по-популярни.
Оказва се, че българинът става все по-грамотен портебител, а жалбите особено покрай разпродажби, вече са рядкост.