Забраняват по-високия звук при рекламите
От 1 юли телевизиите няма да имат право да излъчват реклами с по-високо ниво на звук от останалите програми
От 1 юли телевизиите спират да излъчват реклами с по-високо ниво на звук от останалите програми, с цел да привлекат вниманието на потребителите. За това се споразумяха Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори - АБРО, Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), които подписаха в сряда в Съвета за електронни медии споразумение за въвеждане на единен стандарт за регулация на звука в рекламата.
"Стандартът ще бъде въведен поетапно, като от 1 април комуникационните агенции ще прилагат правилата при изработката на всички рекламни клипове, предназначени за телевизия", каза изпълнителният директор на АБРО Мехти Меликов.
Изравненият звук на рекламите с този на останалите програми ще е задължителен за всички тв оператори, независимо от метода на разпространение - наземно радиоразпръскване, кабел, сателит, IPTV, или от вида на предоставяната медийна услуга -линейна или нелинейна.
Новите правила се въвеждат по препоръка на Европейския съюз (ЕС). Те предвиждат измерването на три основни характеристики на звуковия сигнал, което да компенсира съществуващата към момента практика на измерване единствено на максималното ниво на сигнала.
Ефектът за телевизионните реклами ще се изразява в увеличаване на динамичния обхват, намаляване на неприятното усещане от компресия и намаляване на изкривяванията. Методът е с доказани качества от инженерна и научна гледна точка, като е проверен и на практика, посочват организациите.
"За проблема с дразнещо шумните реклами бяха подадени множество жалби от зрители в Съвета за електронни медии (СЕМ), който пое инициативата за регулация чрез законодателни промени", припомни председателят на регулатора Георги Лозанов. "Много е хубаво нещата да стават чрез воля и сега решението е в ръцете на професионалните организации", каза той.