Бизнесът има една година за дигитална трансформация
Закъснението ще има негативни последствия
![Бизнесът има една година за дигитална трансформация](/web/files/articles/58765/narrow_image/thumb_1040x585_4.jpg)
Бизнесът ще усети негативни последствия, ако не се трансформира дигитално до една година, сочат резултатите от глобално проучване на Progress, под чийто бранд Telerik вече оперира в България.
Проучването е проведено през март 2016 г. в 10 държави, включително България, в сътрудничество с Loudhouse – специализираното звено за изследвания на Octopus Group. То цели да разкрие как бизнес лидерите гледат на дигиталната трансформация и как ще адресират съпътстващите я предизвикателства, като се допитва до над 700 специалисти от малки, средни и големи компании, вкл. ръководители на маркетинг, дигитални и ИТ отдели, разработчици, ИТ архитекти, инженери и бизнес мениджъри на различни нива.
„Не е изненада за никого, че за да оцелеят в дигитализирания и свързан свят, задвижван от софтуерните иновации, компаниите трябва да трансформират бизнеса си. Но като че ли малко днес осъзнават, че ключът към дигиталната трансформация не е дигитален – той е на първо място в готовността и желанието на компаниите да се трансформират”, коментира Васил Терзиев, главен директор „Иновации” в Progress.
По неговите думи, само тези, които развият гъвкав начин на мислене и инвестират в развитието на дигиталните умения на своите служители във всички отдели на организацията, ще успеят да се адаптират бързо към пазарните промени и да бъдат успешни в бъдеще.
Според резултатите от проучването, 96% от организациите глобално и в България определят дигиталната трансформация като „важна” през следващите 12 месеца. Същевременно, повече от половината участници (62%) посочват, че компаниите им все още отхвърлят нуждата да се трансформират дигитално, докато 59% смятат, че вече са закъснели.
Топ приоритет за 50% от организациите в България е разширяването на пазарния обхват и навлизането на нови пазари, сочи още проучването. Малко над половината (57%) казват, че е-търговията е критична за дигиталната им трансформация, а 77% посочват, че тя е част от подхода им за дигитализиране на бизнеса. Голяма част от организациите (70%) в страната планират да инвестират в дигитални метрики за повече гъвкавост в управлението на уебсайтовете си в сравнение с 47% в глобален мащаб.
На глобално ниво организациите поставят на първо място подобряването на потребителското преживяване (61%), като, за да постигнат това, 71% ще се фокусират върху дигиталното си присъствие. Над половината от компаниите вече инвестират в навигирането на клиентското преживяване (57%), съгласно данните от проучването.