Британските коли Lotus вече ще са Made in China
За миналата година са продадени едва 1630 коли
Китайският собственик на британската спортна автомобилна марка Lotus планира да започне производство в Китай за първи път, с откриването на нова фабрика за 9 милиарда юана ($1.3 милиарда) в град Ухан. Това става ясно от обяви за работа, публикувани от компанията, както и от правителствени документи, съобщава Ройтерс.
Това е първата стъпка на новия китайски собственик на британската марка Zhejiang Geely Holding Group след закупуването на мажоритарен дял през 2017 г.
Този ход е в съответствие с амбициите на Geely за изграждане на по-пазарно ориентирани коли и отхвърляне на репутацията на компанията за имитационни дизайни и калпаво качество. За Lotus това може да означава по-големи обеми на производство и нови модели като SUV, за да се увеличат продажбите.
Автомобилите Lotus в момента се правят в Норфолк, Англия.
Geely и Lotus заявиха в съвместно изявление, че докато Норфолк остава местният производител на Lotus, ключова част от стратегията на фирмата за съживяване на марката е разширяването на производството в световен мащаб.
Властите в китайската провинция Хубей, чиято столица е Ухан, миналия месец одобриха плановете на Geely за завода. Той ще може да произвежда 150 000 автомобила годишно, според документ, публикуван на уебсайта на местните власти. В документа обаче не се посочва кога фабриката ще заработи.
Съоръжението също така има одобрение за изграждане на електрически батерии, електрически хибриди, както и автомобили с вътрешно горене като Lotus.
Обявите за работа на уебсайта на Geely показват, че автомобилният производител се стреми да попълни поне 20 работни места за базата в Ухан за проекта Lotus.
Китайската компания има сериозни амбиции да разрасне марката, а през 2018 г. глобалните продажби на Lotus са едва 1630 броя.
Според запознати източници компанията планира да започне и производство на луксозни SUV, за които има голямо търсене на китайския пазар.
Geely навлезе устремно в света на автомобилите със закупуването на дял от 9 милиарда долара в германския Daimler AG и придобиването на шведската Volvo за $1.8 милиарда. Тя купи и 51% от Lotus от малайзийския автомобилен производител Proton през 2017 г.